Ingezonden persbericht

Haarscherp kleurenbeeld en perfect klinkende beltonen

Samsung geeft straatbeeld kleur met nieuwste mobiel

Rijswijk, 5 juni 2002 - Met de mobiele telefoon T100 verfraait Samsung het straatbeeld in alle opzichten. Met een eigentijds ontwerp, haarscherp kleurenbeeld en perfect klinkende beltonen kan de mobiele beller laten zien n horen wie hij of zij is. Samsung heeft voor de T100 gebruik gemaakt van de nieuwste technieken in de wereld van mobiele telefonie. In tegenstelling tot de huidige kleurendisplays die op de markt zijn kan dit kleurendisplay maar liefst 4.096 kleuren weergeven, terwijl de beltonen dankzij het 16-tonen polyfonisch geluid als muziek in de oren klinken. Het downloaden van de nieuwste beltonen is met de Samsung T100 onvergelijkbaar gemakkelijk. De direct Internettoets geeft rechtstreeks toegang tot WAP-sites met meer dan 500 verrassende beltonen, varirend van 'Eine Kleine Nachtmusik' van Mozart tot 'Walk On Water' van Milk Inc.

Met de T100 ziet de mobiele beller de menu's en kleurenfoto's haarscherp. Samsung heeft haar vooraanstaande kennis van TFT beeldschermtechniek toegepast voor het 1,8 inch (8 regels) TFT-LCD kleurendisplay waarop 4.096 kleuren kunnen worden weergegeven. Deze kleuren maken ook de WAP-toepassingen en games attractiever. Games die extra enerverend zijn door het meervoudige geluid en de vibrafunctie. Wanneer de speler een misstap begaat, trilt de T100 in de handen.

De Samsung T100 laat, net als de Samsung N620, polyfonisch geluid horen. Door de Yamaha geluidchip met MA2 technologie kan het toestel op hetzelfde moment 16 tonen laten klinken. Dit geeft een geluidseffect alsof tegelijkertijd 16 instrumenten harmonisch worden bespeeld. Met de speciaal voorgeprogrammeerde WAP-settings is het downloaden van beltonen via WAP 1.1 makkelijker dan ooit. Met de direct Internettoets is de mobiele beller in mum van tijd op de juiste WAP-sites. De beller kan eveneens beltonen op zijn mobiel installeren via de bijgeleverde PC-kabel en cd-rom met meer dan 700 beltonen en kleurenfoto's. De kabel kan ook worden gebruikt om beltonen van het Internet te downloaden. Dankzij Nokia Smart Messaging kunnen via picture SMS afbeeldingen en logo's worden opgevraagd en uitgewisseld tussen gebruikers van Samsung en Nokia GSM-telefoons.

De bediening van de T100 is deels spraakgestuurd. Zo kan de mobiele beller via voice-dialling automatisch een telefoonnummer kiezen door de naam van die persoon te noemen. Ook kan de mobiele beller via zijn stem de telefoon opdrachten geven. Veel gebruikte menu-opties kunnen via een voice-opdracht worden geselecteerd in plaats van de functie met de toetsen te kiezen. Dankzij de bijgeleverde actieve headset met earphone en compact bedieningspaneel hoeft het toestel niet meer aangeraakt te worden. De inklapbare T100 heeft een dual display aan de buitenzijde: met n oogopslag is te zien wie er belt.

De Samsung T100 is begin juni leverbaar voor een adviesverkoopprijs van 699,- inclusief B.T.W. De mobiele telefoon weegt 87 gram en wordt geleverd met zowel een standaard Li-Ion 720 mAh batterij, als een hoge capaciteit Li-Ion batterij van 900 mAh, een reislader van 220V, actieve headset met draagkoord, downloadkabel, CD-ROM met software, beltonen en afbeeldingen.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is met 64.000 medewerkers gevestigd in 47 landen en behaalde in het eerste kwartaal van 2002 een omzet van 8,6 miljard en over 2001 een totale omzet van 28 miljard. Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugenchips, TFT-LCD-schermen, monitoren en videorecorders. Samsung heeft volgens Gartner Dataquest met een martkaandeel van 10,4 procent de derde plaats bereikt op de wereldranglijst van producenten van mobiele telefoons. Samsung Electronics bestaat uit vier business units: Digital Media Network, Device Solution Network, Telecommunication Network and Digital Appliance Network Business. In de Benelux is Samsung actief op het gebied van PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Rijswijk, Rotterdam, Waalwijk, Zeist en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Benelux. Voor meer informatie over Samsung: www.samsung.nl

Deel: ' Samsung geeft straatbeeld kleur met nieuwste mobiel '