PERSBERICHT t.a.v. de (auto)sportredactie
:
Sandor van Es sluit seizoen af met twee tweede
plaatsen

Zandvoort/Elburg, 17 oktober 1999 - Het JJ Motorsport /Ekris BMW Team heeft het seizoen in het Libertel DTCC goed afgesloten. Tijdens de Finaleraces op het Circuit Park Zandvoort werd Sandor van Es tweemaal tweede.

De trainingen verliepen al zeer hoopgevend voor het dit seizoen in het Libertel DTCC debuterende JJ Motorsport / Ekris BMW Team. Sandor van Es reed tijdens de beide trainingen de tweede trainingstijd met zijn door Carly Motors geprepareerde BMW 320i E46, waardoor hij in de beide races op zondag vanaf de eerste startrij mocht vertrekken.
De eerste, acht ronden korte sprintrace verliep perfect voor Van Es. Bij de start sloot hij aan achter de leider in het tussenklassement Cor Euser. Gedurende de hele race bleef Van Es in het kielzog van de nieuwe Nederlands kampioen in het Libertel DTCC rijden, op de finishlijn kwam hij maar een halve seconde op winnaar Euser tekort.
Duncan Huisman eindigde als elfde, Jaap-Jan de Bode achttiende. De tweede race was (voor wat betreft de voorste gelederen van het veld) een kopie van de eerste wedstrijd. Ook nu lag Sandor van Es de hele race op de tweede plaats achter Cor Euser.
Huisman beëindigde deze race op de achtste plaats, Jaap-Jan de Bode viel uit.

Van Es prees na afloop het JJ Motorsport / Ekris BMW Team. "We hebben de juiste mensen en een goede organisatie", vertelde de zeer tevreden Sandor na afloop. "Volgend seizoen moeten we kunnen oogsten wat we dit jaar gezaaid hebben."
Uitslag Libertel DTCC, Circuit Park Zandvoort, 17 oktober 1999 (onder voorbehoud):
Twaalfde race: 1. Cor Euser (BMW 320i E46), 8 ronden in 15:33.622; 2. Sandor van Es (BMW 320i E46), op 0.529; 3. Toon van de Haterd (Honda Integra R), op 3.346; 11. Duncan Huisman (BMW 320i E46), op 17.285; 18. Jaap-Jan de Bode (BMW 320i E46), op 40.742
Dertiende race: 1. Cor Euser (BMW 320i E46), 13 ronden in 25:27.449; 2. Sandor van Es (BMW 320i E46), op 0.510; 3. Toon van de Haterd (Honda Integra R), op 12.622; 8. Duncan Huisman (BMW 320i E46), op 20.505. Eindstand na dertien races (onder voorbehoud): 1. Cor Euser 188; 2. Frans Verschuur 148; 3. Allard Kalff 146; 9. Sandor van Es 94; 11. Duncan Huisman 74; 27. Jaap-Jan de Bode 3.

Het JJ Motorsport-Ekris BMW Team wordt gesteund door onder andere Ekris BMW-dealer, Mobil 1 , Remus Sportuitlaten en Butzbach Bedrijfsdeuren. JJ Motorsport-Ekris BMW Team op Internet: www.jjmotorsport.nl Voor de redactie, niet voor publicatie: nadere informatie wordt u graag verstrekt door Erwin Koerts, perscoördinator van JJ Motorsport, telefoon (06) 50291058 of (0525) 685519.

Deel: ' Sandor van Es sluit seizoen af met twee tweede plaatsen '