SaniKey Flex: een hygiënisch toetsenbord geschikt voor elke werkplek

ROTTERDAM, 20160608 -- Craytech, producent van hygiënische oplossingen, breidt zijn werkterrein uit van medische ruimtes en clean rooms naar de alledaagse kantoorwerkplek. Met het SaniKey Flex toetsenbord verwacht het bedrijf het ziekteverzuim onder gebruikers van flexwerkplekken te kunnen terugdringen.

Een computertoetsenbord heeft één groot probleem. Het is nauwelijks schoon te maken en daarom meestal een broeinest van bacteriën. De oplossing ligt voor de hand: een toetsenbord dat wél schoon te maken is. Die waren er al voor kritische ruimtes als operatiekamers en laboratoria. Maar met de SaniKey Flex komt Craytech nu ook met een hygiënisch toetsenbord voor al die mensen die géén chirurg of wetenschapper zijn. Omdat hygiëne voor ons allemaal belangrijk is.

SaniKey Flex is een betaalbaar hygiënisch toetsenbord voor al die plekken waar hygiëne niet van levensbelang is maar wel gewoon erg prettig. Het is een toetsenbord dat eenvoudig is schoon te maken en te desinfecteren. Bovendien is het voorzien van actieve technologie die bacteriën doodt die met het toetsenbord in contact komen.

Stefan Meijer, woordvoerder van Craytech, benadrukt de centrale rol die het toetsenbord heeft als het gaat om werkplekhygiëne. “Flexplekken zijn handig maar totaal niet hygiënisch. Je deelt je werkplek met mensen die hoesten, niezen of hun handen niet wassen. Zo wordt een toetsenbord al snel een speeltuin voor bacteriën. Met SaniKey Flex kan iedereen dit probleem ondervangen. De investering is klein en het toetsenbord verdient zichzelf terug. Hygiëne is namelijk de sleutel tot een lager ziekteverzuim.”

Het SaniKey Flex toetsenbord is vanaf vandaag te bestellen bij distributeur Formex Medical.

Deel: ' SaniKey Flex een hygiënisch toetsenbord geschikt voor elke werkplek '