SAP AG neemt wereldwijd Legato Systems'
oplossing voor opslagbeheer in gebruik

Hoofddorp, september 1999 - - Legato Systems - leider in de enterprise storage management softwaremarkt - heeft aangekondigd dat het Duitse bedrijf SAP AG de Legato-software wereldwijd gaat gebruik voor de back-up van haar gegevens in alle vestigingen van het bedrijf.

Projectmanagement en ondersteuning van het nieuwe opslagbeheersysteem worden uitgevoerd door de Storage Divisie van Siemens AG in München. Voor de implementatie zijn Legato's Professional Services Group en Siemens gezamenlijk verantwoordelijk. Zowel de divisie Siemens IT Service (ITS) in Europa en Azië, als Legato Systems in de Verenigde Staten leveren technische ondersteuning en dienstverlening.

De nieuwe bedrijfsoplossing maakt gebruik van een centrale beheerconsole. Hierdoor kan de feitelijke dataverplaatsing gescheiden worden van het totale beheer van het systeem. Dit betekent dat Legato en Siemens een flexibel en schaalbaar high-performance systeem leveren. Het kan aangepast worden aan toekomstige veranderingen in de bedrijfsstructuur en ook geïntegreerd worden met de hardware-oplossing die Siemens implementeert. Legato NetWorker software ondersteunt alle operating systemen die worden gebruikt binnen SAP, zoals AIX, HP-UX, Linux, Reliant Linux, Solaris, Tru64-Unix en Windows NT.

De keuze voor de oplossing van Legato en Siemens is gemaakt na een evaluatieperiode van zes maanden. 'De doorslaggevende reden was de ervaring en expertise van Legato die zij laat zien in de back-up van bedrijfskritische gegevens in complexe, heterogene omgevingen. Daarbij sluit de software goed aan bij de dynamische groei van onze gegevens; die is elk jaar bijna veertig procent', stelt Bernhard Diehm, IT Manager van SAP AG Walldorf.

De belangrijkste component in de administratie van de opslagbeheeroplossing en softwaredistributie is Legato GEMS (Global Enterprise Management of Storage). Deze is verantwoordelijk voor gecentraliseerd beheer en controle van de opslagbeheerbronnen binnen SAP. Legato GEMS zorgt ervoor dat de gegevens zowel beveiligd als beschikbaar zijn. Legato GEMS is het besturingsniveau dat honderden gegevenszones beheert in de onderneming en tegelijkertijd de flexibiliteit van gedistribueerde netwerken behoudt. Het levert de belangrijkste tools voor het opzetten van controlezones. Hierdoor is controle op meerdere Networker-bestuurde datazones mogelijk met besturingsfuncties; inclusief centrale management directives, softwarebeheer en -distributie, flexibele software licentie en het beheren van storage media libraries. SAP gebruikt Legato GEMS om de afzonderlijke en gedistribueerde datazones van het bedrijf over het bedrijfs-Intranet te controleren en te beheren.

SAP gebruikt Legato NetWorker BusinesSuite voor de permanente beschikbaarheid van belangrijke applicaties in de onderneming. Met name die applicaties voor on-line back-up van de ruim 600 databases, NT file-sytemen en applicaties die 24 uur per dag, 7 dagen in de week in werking zijn. Legato BusinesSuite modules slaan de gegevens in de databases op, zoals SAP DB, DB/2, Informix, Microsoft SQL Server en Oracle en applicaties als Microsoft Exchange. Ook de geïnstalleerde EMC2 Symmetrix systemen worden ondersteund. SAP, Legato en Siemens gaan gezamenlijk werken aan op maat gesneden BusinesSuite modules voor de SAP Enterprise Storage oplossing.

SAP gebruikt ook Legato's Celestra architectuur die een serverloze back-up binnen een Storage Area Network (SAN) mogelijk maakt. Celestra voorziet SAP ook van applicaties zoals SAN-gebaseerde bestandskopieën en mirroring en hiërarchisch opslagbeheer.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (™)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: https://www.legato.com.

__________ Redactionele informatie: Pb4799 Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, Fax: 055 - 3602661, e-mail: PRInflux@cs.com

Legato NetWorker and Legato SmartMedia are registered trademarks, and NetWorker Archive, NetWorker HSM, ClientPak, SmartClient, StorSuite, BusinesSuite, Power Edition, Legato GEMS, and OpenTape are trademarks of Legato Systems, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other product, trademark, company, or services names mentioned herein are the property of their respective owners.

Deel: ' SAP AG neemt wereldwijd Legato Systems software in gebruik '