SAP EN BEA SYSTEMS VERSTERKEN HP'S 5NINES:5MINUTES-ALLIANTIE

Amstelveen, 28 september 1999 - SAP en BEA Systems zijn toegetreden tot de 5nines:5minutes-alliantie van HP. Deze alliantie richt zich op het creëren van een uitzonder-lijk betrouwbare IT-infrastructuur voor e-services met een zeer hoge beschikbaarheid van de gehele keten van hardware, software, besturingssysteem, databases en netwerk-systemen. SAP is de eerste applicatieleverancier die tot deze alliantie toetreedt.

BEA en HP
BEA Systems integreert BEA TUXEDO - een 'high-availibity' transactie-monitor voor e-commerce-omgevingen - in de 5nines:5minutes-oplossingen van HP. Er zal ook een BEA SMART Plug-In voor HP OpenView worden ontwikkeld. Gebruikers van de nieuwe producten zullen vanuit het nieuwe e-services support center van HP worden ondersteund.

SAP en HP
SAP en HP werken samen aan de integratie van HP's 'high-availability' oplossingen in SAP R/3. SAP certificeert HP's Mission Critical Server Suites for HP-UX. Daarnaast kondigen HP en SAP direct al een aantal nieuwe hoge beschikbaarheidsoplossingen aan:

* HP Somersault for SAP R/3 maakt Enqueue Service, een kritisch onderdeel van elke SAP R/3-installatie overbodig en maximaliseert de productiviteit van gebruikers zonder dat actieve transacties en batchtaken worden aangetast. HP Somersault spiegelt de Enqueue Service en garandeert voortzetting hiervan bij systeemproblemen of fouten van de operator.

* HP MC/ServiceGuard Extension for SAP R/3 is als toevoeging op HP Somersault een suite software tools om het gedrag van SAP R/3 in het geval van een databasestoring te beheren. Deze oplossing vermindert zowel geplande als ongeplande downtime, vereenvoudigt de implementatie en wordt gesteund door standaardsupport van HP.

* De SAP Business Technology Map beschrijft de technologische eisen voor het beheer van de levenscyclus van een complete IT-oplossing. HP en SAP maakten voor dit plan samen het 'High Availability'-overzicht van producten, diensten en support die SAP en HP hiervoor bieden. Aan de hand hiervan nemen gebruikers beslissingen over het bouwen, beheren en onderhouden van hoogbeschikbare infrastructuren in een SAP-omgeving.

Nieuwe HP-oplossingen
Tegelijk met de uitbreiding van de alliantie kondigt HP ook een aantal nieuwe 5nines:5minutes-oplossingen aan binnen het HP OpenView beheerplatform. Zo zal er een SMART Plug-In komen voor Oracle 8i en zal de Enterprise Manager voor Oracle's Parallel Server in HP OpenView worden geïntegreerd. Met een intelligente interface naar CiscoWorks wordt het beheer van Cisco's switches en routers in HP OpenView ondergebracht. In de nabije toekomst wordt ook het 'high-availability' opslagsysteem HP XP256 met een SMART Plug-In in het 5nines:5minutes-platform opgenomen.

5nines:5minutes
De 5nines:5minutes-alliantie gaat uit van systemen en infrastructuren die voor 99,999 procent beschikbaar zijn. Dat betekent een maximale 'down-time' van vijf minuten per jaar. Deze 'highest availability for the Internet Age' wordt gerealiseerd door uiteenlopende oplossingen van participanten te integreren tot één platform. Daarmee krijgen gebruikers de beschikking over een uitzonderlijk betrouwbare, schaalbare en altijd beschikbare omgeving terwijl de flexibiliteit van een 'open' systeem volledig gehandhaafd blijft. Naast HP, Cisco en Oracle zijn nu dus ook BEA en, als eerste applicatieleverancier, SAP toegetreden tot de HP 5nines:5minutes-alliantie.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: https://www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via https://www.hp.nl/pers; in het Engels via: https://www.newsdesk.com.

Deel: ' SAP en BEA Systems versterken HP 5nines:5minutes-alliantie '