SAP en Microsoft geven samen impuls aan mySAP.com-oplossingen in Europa

Zakelijke oplossingen voor samenwerking onder Windows 2000 en Microsoft SQL Server

Schiphol-Rijk/'s Hertogenbosch, 29 oktober 1999 - SAP AG en Microsoft EMEA hebben een omvangrijke verkoop- en marketingovereenkomst gesloten met betrekking tot de mySAP.com zakelijke oplossingen voor onderlinge samenwerking, alsmede diverse Microsoft-producten, waaronder Windows 2000, SQL Server 7.0, Microsoft Office 2000 en de Windows DNA 2000-architectuur.

De overeenkomst geldt voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika en betreft een commitment van beide partijen om samen te werken en de acceptatie te bevorderen van Microsoft Windows 2000 en SQL server 7.0 voor implementaties van de mySAP.com-oplossing.

Als onderdeel van de overeenkomst zal de SAP R/3-gebruikers - meer dan 12.000 bedrijven en 10 miljoen eindgebruikers - een reeks migratiediensten worden aangeboden die hen in staat stelt de volledige zakelijke en technische voordelen van de mySAP.com-oplossing op het Windows-platform te benutten.

Er komen fondsen beschikbaar om de kosten te dekken van de gezamenlijke marketingactiviteiten rond de lanceringen van Windows 2000 en mySAP.com, in de komende negen maanden. Beide organisaties zullen investeren in technisch pre-sales en sales support personeel, overdracht van vaardigheden en wederzijdse training van beider verkoopapparaat en adviesorganisaties.

John Leftwich, Vice President Marketing Microsoft EMEA: "Het besluit van SAP is een enorme steun voor het feit dat Windows 2000 en SQL Server 7.0 werkelijk schaalbaar, betrouwbaar en 'enterprise-ready' zijn. Dat maakt het zeer aantrekkelijk voor organisaties van elke omvang om de mySAP.com-oplossing te gebruiken.

Leo Apotheker, lid van de SAP Executive Board en SAP EMEA General Manager: "Microsoft en SAP hebben al een lange en productieve relatie die een impuls heeft gegeven aan het succes van enterprise-oplossingen over de gehele wereld. Nu ook ondernemingen in de EMEA-regio Internet gaan gebruiken zal ons partnerschap een belangrijke rol blijven spelen voor bedrijven van elke omvang."

Lisethe van der Doelen, Alliance Manager SAP Nederland B.V.: "Microsoft en SAP vullen elkaar op natuurlijke wijze aan en hebben samen bijgedragen aan het succes van duizenden klanten wereldwijd. De samenwerking versterkt de combinatie mySAP.com, Windows 2000 en SQL Server 7.0 als de meest aantrekkelijke, kosteneffectieve end-to-end oplossing voor onderlinge samenwerking via Internet."

In eerste instantie zullen beide bedrijven zich concentreren op de verkoop teneinde gebruik te maken van de enorme kracht van SAP op de Europese enterprisemarkt; de snel groeiende customer relationship management-markt en de opkomende mogelijkheden voor het leveren, via Internet, van gepersonaliseerde oplossingen op aanvraag voor onderlinge samenwerking. Beide organisaties zullen ook een algemeen programma ontwikkelen om te kunnen inspelen op de mogelijkheden op de Application Services Provider-markt.

Michiel Willemse, Business Development Manager Microsoft Business Solutions Group: "De afgelopen drie jaar heeft Microsoft EMEA op grote schaal geïnvesteerd in de ondersteuning van bedrijven die oplossingen leveren op basis van onze producten. We blijven op deze ondersteuning de nadruk leggen en hebben deze nog verder versterkt en uitgebouwd met het in juli 1999 aangekondigde Line of Business (LOB) initiatief. In het kader van dit bedrijfsbrede initiatief heeft Microsoft EMEA binnen elk land in de regio een specifieke sales- en marketingoperatie opgezet. De overeenkomst met SAP bevestigt de waarde en de mogelijkheden van de samenwerking tussen LOB-verkoopteams en anderen om gemeenschappelijke klanten van dienst te zijn."

mySAP.com biedt een open, op onderlinge samenwerking gerichte zakelijke omgeving van gepersonaliseerde oplossingen die op aanvraag verkrijgbaar zijn. Dit stelt industrieën en bedrijven van elke omvang in staat hun werknemers, klanten en partners volledig te betrekken bij de nieuwe Internet-economie. mySAP.com maakt het mogelijk dat mensen de kracht van Internet aanwenden om op een slimmere, betere en snellere manier te werken door optimalisatie van de toeleveringsketen, het beheer van strategische relaties, het reduceren van de 'time to market', het delen van virtuele informatie, alsook het verhogen van de productiviteit en de waarde voor de aandeelhouders.

SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georiënteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com. mySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang het Internet kunnen gebruiken. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, het onderhouden van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde. SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP. Meer informatie over SAP is te vinden op http://www.sap.com/.
Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op: www.sap.com/netherlands/pers/, Engelstalige persberichten zijn te vinden op www.sap.com.

Over Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' SAP en Microsoft geven impuls aan mySAP.com in Europa '