SAP HR vergroot de mogelijkheden van personeel op Internet

SAP Employee Self Service is voorloper in mySAP.com strategie en biedt functiegebaseerde mogelijkheden

's Hertogenbosch, 16 juni 1999 - SAP heeft het SAP Human Resources System (SAP HR) uitgebreid met de mogelijkheid om gebruik te maken van mySAP.com en alle daarbij behorende Internet-faciliteiten. SAP heeft mySAP.com onlangs voor al haar producten en diensten geïntroduceerd. Dankzij deze nieuwe functionaliteit kunnen personeelsleden bijvoorbeeld via Internet hun vaardigheden op peil houden, trainingen volgen, of persoonlijke financiële informatie vinden. Deze nieuwe functionaliteit, gecombineerd met de gebruikersvriendelijke EnjoySAP-interface, draagt bij aan de doelstelling van mySAP.com om medewerkers te voorzien van toegang tot informatie via het web waar en wanneer zij die nodig hebben en in een formaat dat past bij hun individuele functie en werkstijl. Organisaties die de Internet-functionaliteit van SAP HR gebruiken, kunnen aanzienlijke besparingen realiseren op hun administratiekosten, de prestaties van de totale organisatie verhogen en snellere verwerkingstijden bereiken, omdat medewerkers zelf procedures uitvoeren en beslissingen nemen.

mySAP.com is de zakelijke Internet-strategie die soepel samenwerkende markten creëert en dynamische zakelijke relaties mogelijk maakt. Belangrijke elementen uit deze strategie zijn: een gepersonaliseerde, functiegebaseerde gebruikersinterface; functiespecifieke diensten; zakelijke scenario's en het mySAP.com webportaal (https://www.mySAP.com). Dit portaal bestaat uit een mix van software, diensten, informatie en webinfrastructuur-technologie, die voor gebruikers op kantoor, onderweg of thuis toegankelijk is. SAP HR is voorloper in deze Internet-strategie en biedt SAP Employee Self Service-applicaties via het web, waarmee individuele gebruikers op een door hen gekozen moment en plaats personeelsgegevens kunnen inzien, creëren en veranderen. SAP HR levert ook de noodzakelijke gegevens over de functie van medewerkers binnen een organisatie, waarmee de gebruikers van mySAP.com informatie kunnen personaliseren.
mySAP.com breidt het aantal diensten, dat medewerkers vanaf hun bureau kunnen gebruiken, aanzienlijk uit.

"Organisaties gebruiken steeds vaker Internet-technologie om innovatieve zakelijke oplossingen te ontwikkelen," zegt Mike Campbell, senior vice president en general manager bij Human Resources Business Sector, SAP America, Inc. "Zij hebben de kracht van het web ontdekt als steun bij het stroomlijnen van de bedrijfsprocessen. SAP levert al meer dan twee jaar webgebaseerde Employee Self Service-applicaties, waarmee ondernemingen veel van hun routinematige administratieve functies opnieuw kunnen inrichten en zich kunnen richten op strategische activiteiten. mySAP.com is de volgende logische stap in de evolutie naar Internet-gebaseerde oplossingen."

Persoonlijke configuratie toegesneden op behoeften eindgebruikers mySAP.com bevat gepersonaliseerde, functiegebaseerde gebruikersinterfaces voor het web. Toegang tot HR-informatie, maar ook tot niet-SAP HR-informatie, wordt direct geleverd op het mySAP.com portaal. Externe informatie kan ingebouwd worden met behulp van de eenvoudig aan te passen grafische gebruikersinterface. Deze nieuwe interface is zo ontworpen dat het navigeren en bewerken eenvoudig te leren is, zelfs voor incidentele gebruikers. Gebruikers hebben tevens toegang tot zakelijke scenario's die, vanwege de functiegebaseerde presentatie van informatie, zijn toegesneden op de specifieke verantwoordelijkheden die medewerkers binnen een organisatie hebben. De gebruikersvriendelijkheid wordt verhoogd door de enkelvoudige inlogmogelijkheid, waardoor werknemers slechts eenmaal hun naam en wachtwoord hoeven te geven voor alle applicaties, en de centraal opgeslagen gebruikersprofielen die voor medewerkers toegankelijk zijn vanaf iedere beschikbare computer.

De HR-functionaliteit van mySAP.com omvat de volgende elementen:
* het bijhouden van de vaardigheden;

* trainingsmogelijkheden;

* uitvoeren van winstdelingsregelingen;

* ondersteuning voor het vervullen van vacatures;
* financiële informatie;

* reisplanning en onkostenvergoedingen.

Daarnaast hebben medewerkers via mySAP.com toegang tot specifieke externe informatie, bijvoorbeeld over managementtrainingen die te gebruiken zijn om de professionele ontwikkelingsmogelijkheden van de onderneming uit te breiden.

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software. De software en diensten van SAP maken van een organisatie een geïntegreerd geheel dat alle bedrijfsonderdelen bestrijkt, van de financiële administratie en de personeelsafdeling tot de productie, verkoop en distributie. Deze integratie maakt het voor bedrijven mogelijk hun ketens te optimaliseren, de banden met hun klanten te versterken en betere beleidsbeslissingen te nemen om zo een voorsprong te nemen op de concurrentie. Het in 1972 opgerichte SAP is gevestigd in het Duitse Walldorf. Meer informatie over SAP kunt u vinden via Internet: https://www.sap.com/.

Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op: https://www.sap.com/netherlands/pers/.

Deel: ' SAP HR vergroot mogelijkheden personeel op Internet '