SAP introduceert ‘SAP Middensegment Partner’ als opstap R/3 System Reseller

‘s-Hertogenbosch, 8 februari 1999 - Om aan de groeiende vraag naar SAP R/3 bij kleine en middelgrote bedrijven tegemoet te komen en de in SAP geinteresseerde bedrijven een duidelijk eerste aanspreekpunt te geven, heeft SAP vandaag de ‘SAP Middensegment Partner’ (SMP) geïntroduceerd. Een SMP staat in direct contact met een R/3 System Reseller, die voldoet aan de voorwaarden die SAP stelt aan organisaties die R/3-bedrijfsoplossingen implementeren bij eindgebruikers.

"Een Strategisch Middensegment Partner hoeft in eerste instantie nog niet te voldoen aan dezelfde strenge voorwaarden waarmee een R/3 System Reseller te maken krijgt" aldus Peter van Maurik, Sales Director bij SAP Nederland. Hij vervolgt: "Met dit initiatief creëren wij een eenvoudige opstap, noem het een soort kweekvijver, voor organisaties die de potentie hebben om R/3 System Reseller te worden. De eisen aan een System Reseller zijn hoog; zo moet een reseller voldoende kennis in huis hebben om verkoop, opleidingen, implementatie en aftersales service zelfstandig te realiseren. ."

"Het eerste SMP-contract is getekend met Advisie Business Consultants te Amsterdam. Advisie Business Consultants is een business unit van Advisie Automatisering te Soest. Advisie Business Consultants staat in direct contact met R/3 System Reseller Cimad Consultants uit Utrecht. Advisie Automatisering is opgericht in 1981 en levert producten en diensten op het gebied van administratieve automatisering. Advisie is geautoriseerd reseller van diverse A-merken, zoals Compaq, Hewlett Packard, IBM, Toshiba, Xerox, Novell, Microsoft en Exact. Al vanaf de oprichting investeert Advisie in diepgaande kennis van specifieke deelgebieden, zoals financieel administratieve en logistieke systemen, netwerken en softwareontwikkeling.

H.A.C. van den Brink, Manager Advisie Business Consultants: "Voor Advisie is deze samenwerking met SAP en Cimad een perfecte uitbreiding van het aanbod dat wij nu hebben. Tot onze relaties behoren vele snel groeiende bedrijven, waarvoor de huidige producten die wij bieden te beperkt zijn. Met behulp van de SAP-software kunnen wij hen een interessant groeipad bieden. Dit geldt ook voor onze eigen medewerkers: zij kunnen op termijn doorgroeien naar een functie als SAP-consultant. Uiteindelijk willen wij R/3 System Reseller worden en via deze SMP-overeenkomst kunnen we daarvoor geleidelijk de benodigde kennis opbouwen."

Deel: ' SAP introduceert 'Middensegment Partner' '