SAP licht Internet-strategie toe op SAPPHIRE '99

's Hertogenbosch, 17 september 1999 - SAP heeft tijdens de uitverkochte SAPPHIRE '99, de jaarlijkse gebruikersconferentie die plaatsvond in Philadelphia, uitgebreid uitleg gegeven over haar Internet-strategie. Ruim 14.000 bezoekers woonden de elfde bijeenkomst van SAPPHIRE bij, waarop zij tevens getuige waren van de start van de grootste advertentiecampagne uit het 27-jarige bestaan van SAP. Deze campagne, onder het thema de 'City of e', is gewijd aan de veelomvattende mySAP.com Internet-strategie, die SAP demonstreerde tijdens de drie dagen durende conferentie.

Samenvattingen van nieuwsfeiten die SAP heeft uitgebracht tijdens SAPPHIRE '99:

· SAP presenteert belangrijke elementen uit haar Internet-strategie onder het thema 'The City of e'

· SAP geeft uitleg over mySAP.com Internet-visie
· mySAP.com Marketplace geopend tijdens SAPPHIRE '99
· SAP demonstreert gebruikersvriendelijke, zakelijke Internet-portal, de mySAP.com Workplace

· Zakelijke scenario's mySAP.com in actie

· End-to-end hostingdiensten voor de volledige levensduur van mySAP.com

Onder het thema 'The City of e' heeft SAP tijdens haar gebruikersconferentie SAPPHIRE '99 de grootste advertentiecampagne uit haar bestaan gelanceerd om haar veelomvattende mySAP.com Internet-strategie te positioneren. SAPPHIRE '99 was tevens het startpunt voor mySAP.com, waarmee SAP de beloften die Internet in zich heeft concreet, op maat gesneden en winstgevend voor haar relaties wil maken. Met behulp van mySAP.com realiseert SAP haar visie op wereldwijde samenwerkingsmogelijkheden en een gepersonaliseerde toegang tot zakelijke oplossingen op Internet. Tijdens SAPPHIRE '99 werden meer dan 400 educatieve sessies gehouden en verzorgden 275 SAP-partners demonstraties om te tonen hoe SAP-klanten de mogelijkheden van mySAP.com gebruiken om hun marktaandeel en omzet te vergroten, de bedrijfsprocessen te stroomlijnen en klantentrouw op te bouwen.

SAP geeft uitleg over haar mySAP.com Internet-visie SAP en haar klanten demonstreerden op SAPPHIRE '99 de mogelijkheden van mySAP.com, een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang het Internet kunnen gebruiken om hun medewerkers, klanten en partners gepersonaliseerde toepassingen te laten gebruiken.. Met mySAP.com kunnen organisaties optimaal profiteren van de opkomende Internet-economie.
mySAP.com, aangekondigd in mei 1999, biedt organisaties naadloze end-to-end integratie van oplossingen, zowel van SAP als van andere leveranciers. Deze integratie omvat de complete omgeving voor elektronisch zakendoen, vanaf het eerste klantcontact tot en met de essentiële bedrijfprocessen.
Vanaf het derde kwartaal van 1999 is mySAP.com beschikbaar en bevat vier belangrijke elementen: de mySAP.com Marketplace, de mySAP.com Workplace, zakelijke mySAP.com-scenario's en applicatiehosting op Internet. Vanaf mei 1999 heeft SAP een raamwerk ontwikkeld voor mySAP.com, waarin het gebruiksgemak centraal staat, maar ook webtoegang via de EnjoySAP-versie van haar bedrijfsbrede software. mySAP.com-oplossingen zijn gebouwd op het SAP Internet-Business Framework, dat gebaseerd is op webstandaards en een open en flexibele infrastructuur vormt voor alle mySAP.com-oplossingen. Hierin is ook andere nieuwe technologie opgenomen, zoals Internet-berichtenverkeer dat gebaseerd is op Extensible Markup Language (XML) en WebFlow-technologie. Direct opvraagbare oplossingen vormen het handelsmerk van mySAP.com, dat betrouwbare, schaalbare en real-time oplossingen biedt. Al deze elementen samen bieden een compleet platform voor elektronisch zakendoen.

mySAP.com Marketplace geopend tijdens SAPPHIRE '99 SAP America heeft tijdens de jaarlijkse SAPPHIRE '99 gebruikersconferentie de mySAP.com Marketplace geopend. Dit is een open, elektronische business-to-business ontmoetingsplek die koop, verkoop en communicatie tussen organisaties soepel laat verlopen. De Marketplace is gericht op verticale branches en horizontale markten met gemeenschappelijke interesses. Om elektronische handel te stimuleren gebruikt de Marketplace diverse marktmechanismen, zoals veilingen om te bemiddelen tussen partijen die transacties willen afsluiten. De Marketplace biedt kopers en verkopers een totaaloverzicht, transparantie en lagere transactiekosten. mySAP.com Marketplace levert de complete infrastructuur, beveiliging, interoperabiliteit en de applicaties en diensten die nodig zijn om elektronische handel te drijven op ieder gewenst moment vanaf iedere locatie. SAP heeft een uitstekende uitgangspositie op dit gebied, omdat ze wereldwijd 20.000 systemen heeft geïnstalleerd (met tien miljoen gebruikers), die het mogelijk maken om op elektronische wijze samen te werken, of producten en diensten te kopen en verkopen. De marktplaats is geschikt voor alle zakelijke gebruikers en is zowel met als zonder SAP-oplossingen toegankelijk. Bestaande gebruikers van SAP-oplossingen kunnen hun investeringen optimaliseren door snelle transacties uit te voeren met bedrijven die hun bestaande toepassingen via de mySAP.com Marketplace koppelen aan softwaretoepassingen van leveranciers van goederen en diensten. De Marketplace is momenteel opgebouwd rond 22 gemeenschappelijke interessegebieden en er hebben zich reeds 1000 organisaties aangemeld.
SAP demonstreert gebruikersvriendelijke Internet-portal: de mySAP.com Workplace
SAP heeft op SAPPHIRE '99 tevens het gebruiksgemak van de mySAP.com Workplace gedemonstreerd. Dit is een zakelijke portal die via Internet toegang biedt tot alle software en diensten die gebruikers nodig hebben. Zij kunnen hierdoor effectief werken in een dynamische, actuele en marktgedreven omgeving, doordat de informatie en applicaties die nodig zijn binnen handbereik komen. De interface kan eenvoudig op maat gemaakt worden en is snel bruikbaar vanwege de korte leercurve. Een voorbeeld daarvan is een bezoeker van de mySAP.com Workplace die een bestelling plaatst door de order met een muis naar een icoon van een koeriersbedrijf op hetzelfde scherm te slepen Na deze opdracht legt mySAP.com Workplace automatisch contact met de website van het koeriersbedrijf om alle details voor de bezorging te regelen. Deze integratie bespaart de gebruiker een groot aantal stappen, zoals het starten van een webbrowser, het invoeren van webadressen, het inloggen op een website en het opnieuw invoeren van klantengegevens. Gebruikers krijgen tevens toegang tot selfservicetoepassingen op een intranet of een extranet en tot frontoffice-, backoffice- en zelf ontwikkelde applicaties via een webbrowser. Zij profiteren van de volledige integratie met de mySAP.com Marketplace, een open ontmoetingsplaats voor business-to-business e-commerce die toegang biedt tot informatie, gemeenschappelijke interesses, samenwerkingsopties en handelsmogelijkheden. Omdat alle data van de mySAP.com Workplace wordt bewaard op een server, kunnen gebruikers verder gaan met applicaties vanaf het punt waar zij eerder gestopt waren.
Daarnaast biedt de mySAP.com Workplace extra gebruiksgemak doordat gebruikers regelmatig terugkerende taken kunnen automatiseren. Een koper die regelmatig op zoek gaat naar de prijzen van branchespecifieke grondstoffen kan dit automatisch laten uitvoeren door de mySAP.com Marketplace, zonder iedere keer opnieuw informatie te hoeven invoeren in verschillende zoekmachines. Via de mySAP.com Marketplace kan de koper doelgerichte zoekacties starten vanuit een vastgelegde lijst met materialen.

Zakelijke scenario's mySAP.com in actie
Meer dan 30 klanten hebben op SAPPHIRE '99 zakelijke samenwerkingsscenario's getoond die gebruikmaken van een groot aantal op Internet gebaseerde oplossingen. De zakelijke scenario's integreren procesfunctionaliteit, branchespecifieke kennis en de diensten waarmee gebruikers succesvol kunnen opereren in hun branche. Deze scenario's steunen organisaties bij het opzetten van nieuwe bedrijfsprocessen, het verminderen van de kosten en de introductieperiode van nieuwe producten of diensten, het optimaliseren van de efficiency en de productiviteit, het verbeteren van de beslissingsondersteuning, de zakelijke partnerships en de klantenservice. De zakelijke scenario's van mySAP.com bieden zowel bedrijven als klanten belangrijke mogelijkheden om samen te werken via het Internet met applicaties van andere leveranciers. Zakelijke scenario's bieden tevens samenwerkings-mogelijkheden voor alle gebruikers binnen een organisatie met SAP-oplossingen, zoals afdelingen voor verkoop, marketing, financiën, logistiek en human resources, alsook beslissingsondersteuning en data-analyse, inclusief strategisch bedrijfsbreed management en kennismanagement.
De zakelijke mySAP.com-scenario's zijn opgebouwd in overeenstemming met de eisen van klanten en branches. Daarnaast bieden deze scenario's organisaties veelomvattende, flexibele, branchespecifieke oplossingen voor

elektronisch zakendoen, relatiebeheer, supply chain management, logistiek uitvoeringsbeheer en business intelligence.

End-to-end hostingdiensten voor de volledige levensduur van mySAP.com SAP gaat aanvullende diensten leveren voor de mySAP.com-applicatiehosting via Internet. Hiermee bieden SAP en haar partners een end-to-end hostingomgeving naast de bestaande diensten die zij reeds aanbieden via Internet. Deze diensten zijn gericht op alle fases in de levensduur van oplossingen: evaluatie, implementatie, configuratie en operationele processen. Via het web kunnen klanten en potentiële klanten evalueren of de mySAP.com-oplossingen tegemoet komen aan de behoeften van hun organisatie. Als klanten eenmaal besloten hebben tot de aanschaf van een oplossing, kunnen ze ervoor kiezen om deze oplossing te implementeren in een hostomgeving van SAP of een van haar partners. Door 'virtuele' samenwerkingsmogelijkheden te introduceren voor projectteamleden is het mogelijk de kosten en de tijdsinvesteringen te verminderen. Na de implementatie kunnen klanten ervoor kiezen om hun oplossing blijvend te laten hosten door gecertificeerde SAP Application Service Provider-partners. Met behulp van een standaard webbrowser ervaren de klanten tevens de mogelijk-heden en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe, EnjoySAP interface. mySAP.com-oplossingen kunnen niet alleen via Internet worden geleverd maar ook via satellietverbindingen. Dit kanaal biedt toegang met een grote bandbreedte (10 MB) en levert tevens de infrastructuur voor aanvullende diensten, zoals virtuele leslokalen voor trainingen en educatieve tv-uitzendingen van SAP.

Van bovenstaande persberichten kunt u een complete Engelstalige versie vinden op
Over SAP
SAP, wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfsbrede zakelijke software, gebruikt de kracht van haar branche-georienteerde oplossingen voor de realisatie van mySAP.com. mySAP.com is een open interactieve zakelijke omgeving, waarmee organisaties van iedere omvang het Internet kunnen gebruiken. Hierdoor zijn hun medewerkers, klanten en partners optimaal toegerust om met een gepersonaliseerde toepassing te profiteren van de opkomende Internet-economie. Met mySAP.com kunnen organisaties het Internet gebruiken om efficiënter en sneller te werken door een optimaal beheer van de Supply Chain, het onderhouden van strategische partnerships, een kortere introductieperiode voor nieuwe producten en diensten, het delen van digitale informatie en het verhogen van de productiviteit en de aandeelhouderswaarde. SAP is genoteerd aan diverse beurzen, inclusief die van Frankfurt en New York, onder het symbool SAP. Meer informatie over SAP is te vinden op https://www.sap.com/.
Dit bericht en andere persberichten zijn te vinden op: https://www.sap.com/netherlands/pers/.

Deel: ' SAP licht Internet-strategie toe op SAPPHIRE '99 '