SAP introduceert 'SAP Middensegment Partner' als opstap R/3 System Reseller

's-Hertogenbosch, 8 februari 1999 - Om aan de groeiende vraag naar SAP R/3 bij kleine en middelgrote bedrijven tegemoet te komen en de in SAP geïnteresseerde bedrijven een duidelijk eerste aanspreekpunt te geven, heeft SAP vandaag de 'SAP Middensegment Partner' (SMP) geïntroduceerd. Een SMP staat in direct contact met een R/3 System Reseller, die voldoet aan de voorwaarden die SAP stelt aan organisaties die R/3-bedrijfsoplossingen implementeren bij eindgebruikers.

"Een Strategisch Middensegment Partner hoeft in eerste instantie nog niet te voldoen aan dezelfde strenge voorwaarden waarmee een R/3 System Reseller te maken krijgt," aldus Peter van Maurik, Sales Director bij SAP Nederland. Hij vervolgt: "Met dit initiatief creëren wij een eenvoudige opstap, noem het een soort kweekvijver, voor organisaties die de potentie hebben om R/3 System Reseller te worden. De eisen aan een System Reseller zijn hoog; zo moet een reseller voldoende kennis in huis hebben om verkoop, opleidingen, implementatie en aftersales service zelfstandig te realiseren."

"Het eerste SMP-contract is getekend met Advisie Business Consultants te Amsterdam. Advisie Business Consultants is een business unit van Advisie Automatisering te Soest. Advisie Business Consultants staat in direct contact met R/3 System Reseller Cimad Consultants uit Utrecht. Advisie Automatisering is opgericht in 1981 en levert producten en diensten op het gebied van administratieve automatisering. Advisie is geautoriseerd reseller van diverse A-merken, zoals Compaq, Hewlett Packard, IBM, Toshiba, Xerox, Novell, Microsoft en Exact. Al vanaf de oprichting investeert Advisie in diepgaande kennis van specifieke deelgebieden, zoals financieel-administratieve en logistieke systemen, netwerken en softwareontwikkeling.

H.A.C. van den Brink, Manager Advisie Business Consultants: "Voor Advisie is deze samenwerking met SAP en Cimad een perfecte uitbreiding van het aanbod dat wij nu hebben. Tot onze relaties behoren vele snel groeiende bedrijven, waarvoor de huidige producten die wij bieden te beperkt zijn. Met behulp van de SAP-software kunnen wij hen een interessant groeipad bieden. Dit geldt ook voor onze eigen medewerkers: zij kunnen op termijn doorgroeien naar een functie als SAP-consultant. Uiteindelijk willen wij R/3 System Reseller worden en via deze SMP-overeenkomst kunnen we daarvoor geleidelijk de benodigde kennis opbouwen."

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software. De software en diensten van SAP maken van een organisatie een geïntegreerd geheel dat alle bedrijfsonderdelen bestrijkt, van de financiële administratie en de personeelsafdeling tot de productie, verkoop en distributie. Deze integratie maakt het voor bedrijven mogelijk hun ketens te optimaliseren, de banden met hun klanten te versterken en betere beleidsbeslissingen te nemen om zo een voorsprong te nemen op de concurrentie. Het in 1972 opgerichte SAP is gevestigd in het Duitse Walldorf. De onderneming biedt werk aan meer dan 18.000 mensen verspreid over kantoren in meer dan 50 landen. Hoog in het vaandel staan service en ondersteuning voor de in totaal ruim 17.000 geïnstalleerde R/3-systemen.

Uit recent onderzoek van de Gartner Group blijkt tevens dat SAP op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP)-systemen, zoals SAP R/3, een voorsprong heeft op andere leveranciers. SAP is de enige ontwikkelaar van ERP-systemen die door Gartner wordt voorzien van het predikaat 'leidend en vooruitziend'.

Deel: ' 'SAP Middensegment Partner' als opstap R/3 System Reseller '