SARAIDE.COM

Saraïde.com verwerft mobiele datapionier

Overeenkomst met Nederlandse GSM Information Network (GIN) verbreedt Saraïde.com's Europese en Aziatische bereik; versterkt het groeiende leiderschap

San Francisco/Rotterdam, 14 juni 1999 - Saraïde.com, een wereldleider in de levering van op internet gebaseerde diensten aan mobiele telefoons, heeft vandaag bekend gemaakt dat het GSM Information Network (GIN), de Nederlandse provider van value-added services voor mobiele netwerkoperators, heeft overgenomen.

Volgens de voorwaarden van de overeenkomst heeft Saraïde.com alle aandelen van GIN verworven. Het onmiddellijke gevolg is dat GIN's bezigheden geïntegreerd worden met die van Saraïde.com en de bedrijven zullen opereren onder de naam Saraïde.com. Het samengevoegde bedrijf zal nu meer dan 115 werknemers op drie continenten hebben en een klantenbasis van 13 netwerken in Noord-Amerika, Europa en Azië, inclusief Microcell, Omnitel, KPN, KDP en diAx.

Opgericht in 1993, is GIN - een pionier in het ontwikkelen en verzorgen van mobiele datadiensten - nu breed erkend als een dominante speler in Europa. Met klanten in Europa en Azië verzorgt GIN uitgebreide, value-added services in 10 talen. Deze diensten omvatten aandelenkoersen, verkeers- en weerinformatie, horoscopen, vertaaldiensten, valutakoersen, vluchtschema's en volledige op internet gebaseerde voorzieningen.

Door de gecombineerde deskundigheid van beide bedrijven kan Saraïde.com mobiele abonnees een breed pakket aan persoonlijke, lokale en mondiale informatiediensten bieden, inclusief e-mail, personal banking, electronic commerce, e-trading, kalendermanagement, reisreserveringen en veel meer. Deze informatie kan geleverd worden aan elke mobiele provider - inclusief celtelefoons, pagers, persoonlijke digitale assistenten (PDA's), notebooks en faxen - via elke drager of medium, inclusief GSM, CDMA, TDMA etc.

'De verwerving van GIN is een kritisch element van onze groeistrategie en een belangrijk wapenfeit voor beide bedrijven,' zei Hatim A. Tyabji, voorzitter en CEO van Saraïde.com. 'Deze overeenkomst verstevigt Saraïde.com's leidende positie in de wereldmarkt. Met GIN's unieke diensten toegevoegd aan onze bedrijfsportefeuille zullen onze klanten winnaars worden.'

'Dit is een geweldig spannende tijd voor beide bedrijven,' zei Curt Roth, president en oprichter van GIN. 'De creatie van een 'nieuwe' Saraïde.com versnelt onze entree in de markt en onze mogelijkheid om buitengewone diensten aan de exploderende markt van mobiele klanten te leveren. Het is een belangrijke ontwikkeling voor ons - en voor onze industrie.'

Curt Roth heeft de rol van vice-president, Worldwide Strategy and European Sales, bij Saraïde.com op zich genomen.

Over Saraïde.com
Saraïde.com is een wereldleider in de levering van op internet gebaseerde diensten aan mobiele providers. Terwijl er gebruik wordt gemaakt van een open technologisch platform, voorziet Saraïde.com mobiele operators van een brede uitrusting van buitengewone, value-added services - onafhankelijk van tijd, instrument, inhoud of medium.
De hoofdvestiging van Saraïde.com is gelegen in Silicon Valley (USA), verder zijn er nog vestigingen in Dallas (USA), Ottawa (Canada) en Rotterdam (Nederland). Voor meer informatie over Saraïde.com, zie de website https://www.saraide.com. Voor meer informatie over GIN, zie de website https://www.gin.com.

Saraïde.com is een handelsmerk van Saraïde Inc. Alle andere genoemde producten of namen van diensten zijn handelsmerken van de respectieve bedrijven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Cathy Browne Sandy Carson
High Road Communications Saraïde.com