Satellite Pro reeks keert terug met Pentium III technologie

Nieuw CardStation IV breidt mogelijkheden van notebook PC’s aanzienlijk uit.

Capelle a/d IJssel, 26 oktober 1999 - De serie Satellite Pro professionele notebook PC’s is terug. De nieuwe Satellite Pro 4220XCDT is al direct uitgerust met een Pentium III processor. Toshiba is daarmee één van de eerste fabrikanten die deze nieuwe technologie toepast in mobiele systemen.

De nieuwe Satellite Pro 4200 serie is gericht op professionele maar budgetbewuste gebruikers. Het nieuwe model met Pentium III technologie voldoet volledig aan deze doelstellingen. Het is een ‘all-in-one’ oplossing, waarbij niet wordt betaald voor faciliteiten die zelden of nooit worden gebruikt. Alle veelgebruikte componenten - zoals een CD-ROM speler en diskettestation - zijn uiteraard wel standaard aanwezig.

De prijs van de nieuwe Satellite Pro 4220XCDT bedraagt fl. 7.999,-- (3.630 Euro), exclusief btw. Het model is vanaf begin december leverbaar.

Eind vorig jaar is de Satellite Pro serie notebooks samengevoegd met de Satellite-serie. De toen geïntroduceerde Tecra 8000 notebook PC’s vulden de eisen van de professionele gebruiker immers perfect in, zodat de Satellite-serie zich kon richten op de veeleisende consument. Inmiddels blijkt dat vooral kleine en middelgrote organisaties behoefte hebben aan instapmodellen met uitgebreide docking-faciliteiten voor het aansluiten van rand- apparatuur en netwerken. Daarom is de Satellite Pro reeks nu geherintroduceerd met de Satellite Pro 4220XCDT.

De Satellite Pro 4220XCDT is gebaseerd op een 450 MHz Intel Pentium III ‘mobile’ processor en 64 MB SDRAM werkgeheugen. Het laatste is eenvoudig uit te breiden tot 320 MB. Ingebouwd zijn een 14,1 inch TFT kleurenbeeldscherm, een harde schijf van 6,0 GB, een diskettestation en een 24-speed CD-ROM speler. Met het eveneens ingebouwde V.90 modem kan op iedere plaats contact worden gelegd met het thuisfront of Internet.

De Satellite Pro 4220XCDT beschikt over alle standaard I/O-poorten, inclusief een ‘docking’-connector voor de - als ‘extra’ verkrijgbare - Port Replicator, het CardStation III of het eveneens nieuw geïntroduceerde CardStation IV. Met de Port Replicator kunnen externe randapparaten op het systeem worden aangesloten. Het nieuwe CardStation IV biedt de mogelijkheid extra apparatuur op de notebook aan te sluiten voor geavanceerde applicaties.

CardStation IV
In het nieuwe CardStation IV is de - vroeger externe - Spacer geïntegreerd. De Satellite Pro notebooks kunnen met een simpele beweging in het CardStation worden geklikt. Dan beschikt men over een groot aantal extra aansluitmogelijkheden voor bijvoorbeeld een groot kleurenbeeldscherm, toetsenbord, printers, netwerkfaciliteiten en PC Card uitbreidings-kaarten. Zodra er mobiel moet worden gewerkt, kan de Satellite 4220XCDT worden meegenomen zonder dat er één stekker hoeft te worden losgemaakt. Het nieuwe CardStation IV is volledig compatibel met de al langer bestaande CardStation III (met externe Spacer), zodat oude en nieuwe systemen met beide docking-stations kunnen werken.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux, contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: inno.frencken@toshiba.nl

Deel: ' Satellite Pro reeks terug met Pentium III technologie '