Nederlandse Ski Vereniging

26-03-1999

Nicolien Sauerbreij en Frank Germann Nederlandse Snowboardkampioenen reuzenslalom

In een zonovergoten Fiss waren Nicolien Sauerbreij en Frank Germann de sterksten op de eerste dag van het Nederlands Kampioenschap Snowboard. Nicolien bleef met haar totaaltijd van 1:51.71 de nummer twee, Pascal Vale, ruim 12 seconden voor. Zij was echter niet de snelste dame. Haar bij de junioren gestarte zus Marieke Sauerbreij, onlangs zilveren medaille winnares bij de WK junioren, noteerde de snelste tijd overall: 1:45.99. Bij de heren was de strijd spannend. Selectieleden Frank Germann en Glenn Meulmann werden eerste en tweede met een verschil van minder dan twee seconden. Ook hier viel een junior op door een goede tijd. Peter Verlinden noteerde een tweede tijd overall en was in de eerste manche zelfs de snelste. Een andere veelbelovende junior uit de groep van de Snowboard Holland Talents Paul Schoenmakers, onlangs ook tweede bij de WK voor junioren, noteerde in de eerste manche ook een scherpe tijd maar kwam in de tweede manche ten val waarbij zijn schouder uit de kom schoot. De schouder kon echter snel weer worden gezet en het ziet er naar uit dat zijn blessure meevalt.

Aan de reuzenslalom, het eerste onderdeel op de Nederlandse Kampioenschappen Snowboard namen 37 riders deel. De kampioenschappen worden gehouden in Fiss, Oostenrijk met uitzondering van de halfpipe die wordt verreden in het nabij gelegen Kaunertal.

Het programma voor de komende dagen:

Woensdag: Boardercross
Donderdag: Parallelslalom