Wendy van Dijk biedt mensen helpende hand

'Hart in Aktie': problemen te lijf in Spijkenisse, Landgraaf en Leusden

Maandag 29 maart, tussen 21.45 en 22.30 uur, brengt SBS 6 een nieuwe aflevering van het programma 'Hart in Aktie'. De presentatie is in handen van Wendy van Dijk.

In dit programma probeert Wendy mensen te helpen die in een crisis verkeren die hen in meer of mindere mate van slag doet raken. De meeste van deze onderwerpen zijn eerder aangekaart in 'Hart van Nederland' maar er is nooit een passende oplossing voor gevonden. Deze zaken kunnen te maken hebben met de gevolgen van een zwaar ongeluk, ziekte, opvoedkundige problemen of financiële nood. 'Hart in Aktie' biedt deze mensen een helpende hand en doet hiervoor een beroep op het sociale gevoel en de hulpvaardigheid van jong en oud Nederland. 'Hart in Aktie' probeert mensen te mobiliseren.

In deze aflevering de volgende onderwerpen:

* Een gezin uit Spijkenisse heeft drie jaar geleden laminaat gekocht. De man des huizes zou het zelf gaan leggen, maar hij kreeg gezondheidsproblemen waardoor het materiaal al die tijd op zolder is blijven liggen. Toevallig kreeg 'Hart in Aktie' een brief van een jongen die graag zijn diensten wilde aanbieden in het programma èn hij is professioneel parketlegger. De combinatie was snel gemaakt. * Bij den basisschool in Landgraaf zijn de speelwerktuigen op de speelplaats afgekeurd door de gemeente wegens veiligheid. De school heeft geen geld om nieuwe toestellen neer te leggen. 'Hart in Aktie' vond een willige sponsor die de kinderen verraste met een hele nieuwe set speeltoestellen die ook nog volkomen veilig zijn. * Een 80-jarige vrouw woont in een verzorgingstehuis in Leusden. Zij heeft twee dochters, waarvan één verstandelijk en lichamelijk gehandicapt is. Haar grote wens was om haar dochters eens te kunnen laten zien waar zij woont. Maar doordat haar ene dochter continue begeleiding nodig heeft was dit niet mogelijk. Een vrijwilligster van het verzorgingstehuis schakelde 'Hart in Aktie' in en die had een mooie verrassing voor moeder en dochters.

'Hart in Aktie' wordt geproduceerd door John de Mol Produkties B.V.

Deel: ' SBS 6-programma 'Hart in Aktie' gaat problemen te lijf '