Beers Bedrijfsauto

Scania pakt breed uit op Technische Kontakt Dagen 2002
---

10/05/2002
Scania 6x6 (klik voor grotere foto) Tijdens de komende Technische Kontaktdagen, die van donderdag 6 t/m zaterdag 8 juni 2002 op het terrein van de Prinses Margriet Kazerne in Wezep plaatsvinden, presenteert Scania zich met een breed programma voertuigen voor de bouwbranche. De meeste aandacht op het kavel van Scania gaat uit naar de nieuwe 8x8, die op de onlangs gehouden Bedrijfsauto-RAI is geïntroduceerd, maar ook de Scania 4x4 en de 6x6 kippers worden op het zandterrein in Wezep gedemonstreerd. Naast deze kippers toont Scania nog diverse andere voertuigen die gerelateerd zijn aan de grondverzet- en bouwbranche. Voor deze gehele serie voertuigen geldt, net als voor alle chassis uit het Scania leveringsprogramma, dat zij, dankzij het verfijnde modulaire specificatiesysteem, binnen het normale productieproces volledig op wens van de individuele klant kunnen worden toegesneden. De Scania-chassis worden gekenmerkt door de optimale combinatie van een hoog nuttig laadvermogen en lage operationele kosten.

C-chassisklasse voor de bouw
De specificatiemogelijkheden van de chassis uit de C-klasse zijn volledig afgestemd op de specifieke eisen die deze branche aan de voertuigen stelt. De keuzemogelijk-heden met betrekking tot aandrijflijnen, frames, cabines, etc. zijn, af-fabriek, zeer uitgebreid. Het motorprogramma voor deze chassisklasse loopt van 260 tot 470 pk (191 tot 345 kW) met uitgebreide mogelijkheden voor vliegwiel-, distributie- of versnellingsbak-PTO's. Er zijn configuraties mogelijk met 2, 3 of 4 assen; al dan niet met aandrijving op alle wielen. Dankzij het chassisontwerp en de toepassing van naafreductie op de aangedreven assen, kan een grote bodemvrijheid worden gerealiseerd. Voor wat betreft de cabine loopt de keuze van een CP14 dagcabine met een zeer lage instap tot een CR19 hoge slaapcabine met extra ruimte en bewegingsvrijheid. Aangezien deze zelfde modulaire cabines ook worden gespecificeerd voor het beroepsgoederenvervoer bieden deze hetzelfde hoge niveau van comfort en veiligheid. Uiteraard worden ook de voertuigen uit het bouwsegment afgeleverd met het standaard Beers Veiligheidspakket met o.a. een Dobli-spiegel, Scania Alert en achteruitrijsignaal.

Brede ondersteuning
Het modulaire concept biedt naast het voordeel van een maatwerk vrachtauto ook het grote voordeel dat de truck is opgebouwd uit standaardcomponenten. Deze liggen bij elk van de 48 Scania-werkplaatsen in Nederland op voorraad. Voor Scania-service aan een bouwvoertuig kan de klant bij elk van deze vestigingen verspreid door heel Nederland terecht. Deze brede ondersteuning bij de reguliere Scania-dealer draagt in hoge mate bij aan een nog verdere verlaging van de operationele kosten van het voertuig.


DEMOVOERTUIGEN OP KAVEL

Scania P114CB4X4 HZ

Motor : DC11 01 met pompverstuivers
Max. vermogen bij
1.800 omw/min : 250 kW (340 pk)
Max. koppel bij 1.000-1.450
omw/min : 1.600 Nm
Versnellingsbak : GRS890R (met Scania Retarder)
Cabine : CP14 - 4 punts luchtgeveerd
Vooras : 9 tons parabool (3 x 29)
Achteras : 13 tons trapezium (9 x 15 + 6 x 14)
Krachtafnemer : PTO EG 604
Kentekengewicht : 20.500 kg
Carrosserie : Roelofs drie-zijden kipper
Laad- en loskraan : HMF 1063 K2 GG met hydraulische gieklengte van 7,2 meter

Scania P114CB6X6 HZ

Motor : DC11 04 met pompverstuivers
Max. vermogen bij
1.900 omw/min : 280 kW (381 pk)
Max. koppel bij 1.100-1.300
omw/min : 1.800 Nm
Versnellingsbak : GRS890R (met Scania Retarder)
Cabine : CP14 - 4 punts luchtgeveerd
Vooras : 9 tons parabool (3 x 29)
Achteras : 21 tons parabool (4 x 41)
Krachtafnemer : PTO EG 604
Kentekengewicht : 28.000 kg
Carrosserie : Roelofs twee-zijden kipper
Laad- en loskraan : HMF 1253 K2 GG met hydraulische gieklengte van 8 meter

Scania P114CB8X8 HZ

Motor : DC12 01 met pompverstuivers
Max. vermogen bij
1.900 omw/min : 309 kW (420 pk)
Max. koppel bij 1.100-1.300
omw/min : 2.000 Nm
Versnellingsbak : GRS890R (met Scania Retarder)
Cabine : CR14 - 4 punts luchtgeveerd
Vooras : 2 x 9 tons parabool (3 x 29)
Achteras : 30 tons trapezium (10 x 25)
Krachtafnemer : PTO EG 604
Kentekengewicht : 37 ton
Carrosserie : Ruizeveld achterover-kipper

Zoekwoorden:

Deel: ' Scania pakt breed uit op Technische Kontakt Dagen 2002 '




Lees ook