Siemens Nederland N.V.

ICP 0199.008 h

Den Haag, dinsdag 2 maart 1999

SCENIC Mobile 510 AGP stelt nieuwe norm voor middenklasse notebooks

Met ingang van februari 1999 is er een nieuw notebook van Siemens op de markt verkrijgbaar waarin een aantal belangrijke technische innovaties zijn doorgevoerd. Dit notebook komt nog meer tegemoet aan de hoge eisen die worden gesteld door gebruikers van middenklasse notebooks. De meest opvallende features van het nieuwe model SCENIC Mobile 510 AGP zijn de hogere verwerkingssnelheid, die met name geschikt is voor multimedia en grafische toepassingen, en de harde-schijfcapaciteit van maximaal 12 Gbyte, die nieuwe normen stelt in het marktsegment van de draagbare computers. De notebooks beschikken allemaal over een geïntegreerde DVD-drive (Digital Versatile Disk) en de mogelijkheid voor een tweede vaste schijf.

De maximale verwerkingssnelheid kan worden gerealiseerd door toepassing van de nieuwste generatie Intel Pentium II-processoren en een AGP-bus (Advanced Graphics Port). Het is voor het eerst dat deze grafische bus deel uitmaakt van een Siemens notebook. Met deze bus kan aanzienlijk sneller toegang tot gegevens worden verkregen, omdat de PCI-bus niet wordt gebruikt voor afbeeldingen of videobeelden, waardoor meer gegevens gelijktijdig kunnen worden verzonden. De prestaties worden nog verder opgevoerd door de 333-MHz en 366-MHz performance enhancement Pentium II-processoren van Intel. De nieuwe processor-architectuur met haar in de CPU geïntegreerde second level cache-geheugen betekent een aanzienlijk snellere gegevensverwerking. Deze prestatieverbetering is vooral belangrijk bij video en grafische toepassingen.

Wie meer geheugenruimte nodig heeft voor grote bestanden of programmas, kan een extra harddisk aansluiten. Met zijn harddisk-capaciteit tot 12 GB, tot 256 MB RAM-geheugen en 13,3-inch TFT-display biedt het notebook uitstekende mogelijkheden voor zware applicaties.

De SCENIC Mobile 510 AGP is net als alle andere Siemens notebooks modulair opgebouwd, zodat hij perfect op maat kan worden geconfigureerd. De notebooks zijn verkrijgbaar bij de Siemens-dealer vanaf HFL 8.399,= (adviesprijs excl. BTW).

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Informatie en Communicatie Producten
tel. (070) 333 1700

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Tini Kater
tel. (070) 333 2095