UTOPIA maakt bekend dat haar luxe jacht met succes is getest

SEOUL, Zuid-Korea--(BUSINESS WIRE)-- 20101101 --

UTOPIA heeft bekend gemaakt dat de scheepsromp en schroeven van haar passagiersschip de UTOPIA - dat een waarde van USD 1,1 miljard heeft - met succes zijn getest. Het schip zal het meest luxueuze schip ter wereld zijn. Haar 200 bemanningsleden zullen in weelderige stijl naar wereldberoemde culturele en sportieve evenementen kunnen reizen.

Chairman David Robb and Captain Harsheim inspect The UTOPIA hull (Photo: Business Wire)

De voorzitter van UTOPIA, Dhr. David Robb zei: “Dit is een technologische doorbraak. De belangrijkste technische tests voor deze luxueuze oceaanstomer zijn afgerond. De scheepsromp zal breder zijn dan de rompen van de meeste passagiersschepen, waardoor het voor onze bemanningsleden rustiger varen is. De scheepsromp is ook aangepast, zodat deze milieuvriendelijker is. Dit betekent dat de scheepsromp brandstofefficiënter is en dat de schroeven rustiger en gevoeliger door de oceaan zullen gaan.”

De President van Samsung Heavy Industries Dhr. Roh In-Sik merkte op: “Dit is een belangrijke gebeurtenis in de bouw van UTOPIA en een belangrijke mijlpaal voor Samsung in haar streven verder door te dringen op de internationale markt voor passagiersschepen. Met deze investering in De UTOPIA komen we dichter bij het produceren van ’s werelds meest luxueuze schip.”

Gedurende enkele maanden werkten technische teams van Samsung en UTOPIA samen in Korea, waar Samsung de grootste commerciële faciliteit voor het testen van scheepsrompen ter wereld heeft (SSMB). De laatste tests zijn onlangs met succes afgerond.

Samsung’s President Dhr. Roh In-Sik merkte tevens op: “Samsung heeft de beste ingenieurs binnen haar bedrijf voor De UTOPIA geselecteerd. Er werken meer dan 70 ingenieurs en technische medewerkers aan de UTOPIA.”

Kapitein Ola Harsheim, Vice-president Scheepsbouw, merkte op: “De succesvolle voltooiing van deze romptests heeft de technische levensvatbaarheid van ons schip bewezen. Deze tests zijn fysieke tests op het water en gaan daardoor een stuk verder dan computermodellen of simulaties. De voltooiing van deze test is heel spannend voor onze bemanningsleden. De verbreding van de scheepsromp van de UTOPIA en de vier stabilisatoren maken ons schip uniek en zullen het comfort van onze bemanningsleden en gasten maximaliseren.”

Foto's van de romptests kunnen worden bekeken in de Rodeo Drive showroom van UTOPIA in Beverly Hills op 421 North Rodeo Drive, Beverly Hills, Californië, VS

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6491158&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
UTOPIA
UTOPIA International Media Relations:
Afdeling Mediarelaties (dag en nacht), +1-315-294-5031
Jason LeGaspe of Sheila Xia, +1-310-270-4777
Website UTOPIA:

www.utopiaresidences.com

Deel: ' Scheepsromp en schroeven luxe passagiersschip UTOPIA met succes getest '