Politie Gelderland-Midden

West-Veluwe Vallei

Barneveld, schennispleger aangehouden
Publicatiedatum: 20-02-2003

De politie heeft afgelopen maandag een 26-jarige man uit Deventer aangehouden op verdenking van het plegen van schennis en een aanranding, gepleegd in een periode van november vorig jaar tot begin dit jaar. De man zou zich enkele keren met ontbloot geslachtsdeel vertoond hebben op de Valkseweg tussen Wekerom en Barneveld. De slachtoffers waren meestal minderjarige meisjes. In een geval zou het tot een aanranding zijn gekomen van een 15-jarig meisje uit de gemeente Ede. Het meisje zou eind december door de man onzedelijk zijn betast. Politieonderzoek leidde tot het bekend worden van de identiteit van de 26-jarige verdachte, die daarvoor afgelopen maandag werd aangehouden. De man heeft van zo'n zes voorvallen van schennis een bekennende verklaring afgelegd, ook de aanranding werd bekend. In alle gevallen bleek dat de verdachte de feiten pleegde tijdens zijn werk als transporteur. Daarbij werd steeds gebruik gemaakt van een bestelauto. In enkele gevallen pleegde de man schennis vanuit de laadbak van zijn bedrijfsauto. Het onderzoek is deze week afgerond.

voor nadere informatie:
centraal persloket communicatie