Amsterdam Airport Schiphol

Schiphol breidt informatietelefoon uit

Schiphol, 22 september 1999 - Amsterdam Airport Schiphol heeft per september 1999 extra informatie toegevoegd aan de informatietelefoon die vanaf nu de productnaam Schiphol Informatie & Services draagt. Behalve informatie over vluchten, vervoer en parkeren, alle faciliteiten en diensten op Schiphol kan de consument nu via het nummer: 0900-0141 ook informatie over Amsterdam Airport Schiphol en Schiphol Group opvragen. Dit is informatie over baangebruik, Schiphol en de toekomst, werkgelegenheid en economie, milieu-informatie, de onderneming Schiphol Group en over het bezoekerscentrum Schipholscoop

Het nieuwe menu van Schiphol Informatie & Services geeft de beller de mogelijkheid om uit zes onderwerpen te kiezen. 'Baangebruik' geeft de beller informatie over het banenstelsel, nachtelijk baangebruik, baanonderhoud, aan- en uitvliegroutes en klachten over geluidshinder. Iemand die informatie wil over de vijfde baan kan kiezen voor de tweede optie 'Schiphol en de toekomst'. Behalve informatie over de vijfde baan kan de beller ook informatie krijgen over mainport, mainport ontwikkeling en Schiphol in de Noordzee. Onder 'werkgelegenheid en economie' komen onderwerpen als werkgelegenheid en vacatures, bijdrage aan de economie, groei van werkgelegenheid en de internationale positie van Schiphol aan de orde. Het vierde onderwerp 'milieu informatie' geeft de beller de keuze uit informatie over geluid, luchtkwaliteit, gezondheid en energie. Wie meer wil weten over 'Schiphol Group' kan kiezen uit de opties missie en strategie, Schiphol in cijfers, buitenlandse projecten, dochterondernemingen en aandeelhouders. Het zesde onderwerp 'Schipholscoop' verschaft de beller informatie over openingstijden en exposities. Met dit nieuwe menu wil Amsterdam Airport Schiphol bereiken dat alle informatie via één aanspreekpunt verkrijgbaar is. Voor Schiphol Informatie & Service betaalt de consument f 1,- per minuut.

Schiphol Informatie & Services is klantgericht opgezet, dit betekent dat de beller via Schiphol Informatie & Services een informatiepakket kan aanvragen over alle onderwerpen uit het menu. Tevens is het mogelijk om op ieder moment terug te gaan naar het hoofdmenu.

Afhankelijk van het seizoen wordt het systeem maandelijks 45.000 tot 85.000 keer gebeld. Schiphol Informatie & Services werd in de maand augustus van dit jaar door 76.819 mensen gebeld. De meeste mensen bellen nog steeds voor vluchtinformatie.