( BW)(SCHLUMBERGER)(SLB)(SCL.L) Schlumberger gaat zijn resterende participatie van 14,5% in Atos Origin verkopen   Redactie Business   PARIJS--(BUSINESS WIRE)--30 april 2004--   Niet bestemd voor bekendmaking, publicatie of verspreiding in de Verenigde Staten, Canada, Japan of aan Amerikaanse staatsburgers   Schlumberger Investments Limited en Schlumberger S.A., allebei dochterondernemingen van Schlumberger Limited, maakten vandaag bekend dat zij van plan zijn hun hele resterende participatie in Atos Origin (de "verkoop"), die in totaal 9,7 miljoen gewone aandelen bedraagt (de "aandelen"), of 14,5 procent, van Atos Origin S.A., te verkopen. Schlumberger Investments Limited en Schlumberger S.A zullen de aandelen verkopen via privé-beleggingen aan institutionele beleggers in een 'bookbuilt'-belegging. ABN AMRO Rothschild en Goldman Sachs International doen dienst als plaatsingsagenten en gezamenlijke bookrunners voor de verkoop.   In verband met de verkoop zijn Atos Origin, Philips, Schlumberger, ABN AMRO Rothschild en Goldman Sachs overeengekomen om alle lock-upverplichtingen die van toepassing zijn op Atos Origin, Philips en Schlumberger te beëindigen.   Na de voltooiing van de verkoop zal Schlumberger geen enkele participatie meer behouden in het aandelenkapitaal van Atos Origin.   Over Schlumberger   Schlumberger is 's werelds grootste bedrijf dat diensten verleent aan olievelden. Het levert oplossingen inzake technologie, projectbeheer en informatie die de prestaties voor klanten optimaliseren die in de olie- en gassector werken. Het bedrijf heeft meer dan 50.000 werknemers van meer dan 140 nationaliteiten die in 100 landen werken, en bestaat uit twee primaire bedrijfssegmenten. Schlumberger Oilfield Services levert een brede waaier aan producten en diensten, van de evaluatie van formaties via gericht boren, het cementeren en stimuleren van boorputten, de het voltooien van boorputten en productiviteit naar advies, software, informatiebeheer en IT-infrastructuurdiensten die de exploitatieprocessen van de kernindustrie ondersteunen. WesternGeco, gemeenschappelijk eigendom met Baker Hughes, is het grootste seismisch bedrijf ter wereld en verleent geavanceerde diensten inzake acquisitie en gegevensverwerking. In 2003 bedroeg de exploitatie-opbrengst van Schlumberger 11,4 miljard USD. Voor meer informatie, kijk op www.slb.com   Deze aankondiging is geen aanbod tot verkoop in Frankrijk, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk of een ander rechtsgebied. Effecten mogen in de Verenigde Staten niet worden aangeboden of verkocht zonder registratie of vrijstelling van registratie krachtens de U.S. Securities Act van 1933, zoals gewijzigd. De emittent en de verkopende aandeelhouder zijn niet van plan een gedeelte van de geplande verkoop in de Verenigde Staten te registreren of effecten openbaar aan te bieden in Frankrijk, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk of een ander rechtsgebied.   ABN AMRO Rothschild en Goldman Sachs International treden in verband met de verkoop op als plaatsingsagenten en gezamenlijke bookrunners voor Schlumberger, en niemand anders, en zullen geen verantwoording verschuldigd zijn aan een andere persoon voor het geven van beschermingen die zijn verleend aan hun klant.   --30--VP/ny* AC/lo*   CONTACT: Schlumberger       Stephen Whittaker, +33 1 40 62 13 30   SLEUTELWOORD: FRANCE INTERNATIONAL EUROPE   SLEUTELWOORD SECTOR: ENERGY OIL/GAS   BRON: Schlumberger

Deel: ' Schlumberger gaat zijn resterende participatie van 14,5% in Atos Ori.. '