Schokkend boek: 'Ik sta achter Patrick'

Woerden, 20140924 -- Op 27 september 2014 vindt de boekpresentatie plaats van het nu al veelbesproken boek 'Ik sta achter Patrick' van de auteur Stichting Pestvrij Nederland. De feestelijke overhandiging van het eerste exemplaar door Stichting Pestvrij Nederland aan Patrick Kramer, het boegbeeld van pesten in Nederland, zal bijgewoond worden door o.a. vele steunbetuigers aan de Facebook pagina 'Ik sta achter Patrick' van Kevin Scholman, leden van het RTL tv programma 'Project P: Stop Het Pesten' en door leden van de filmcrew 'Pestkop'.

Naar aanleiding van het succesvolle RTL tv programma 'Project P: Stop Het Pesten' van Johnny de Mol en Dennis Weening, is de Facebook pagina 'Ik sta achter Patrick' ontstaan en werd een enorme hit in Nederland. Binnen enkele dagen had de pagina meer dan 100.000(!) likes en de in het tv programma gepeste Patrick werd dagelijks nieuws in Nederland en België. Patrick, één van de hoofdrolspelers en slachtoffers, filmde in het tv programma met een verborgen camera de pesters op zijn school. Dit leidde zelfs toch rechtszaken en een verbod op verdere uitzendingen voor RTL.
In samenwerking met uitgever Boekenindustrie is dit boek tot stand gekomen. Een verzameling van ingezonden verhalen en gedichten van slachtoffers van pesten. De auteur hoopt met dit boek de slachtoffers van pesten te kunnen ondersteunen en kracht te kunnen geven in hun gepeste en gekwetste leven. Het geeft de slachtoffers ook een inspiratie en motivatie om door te blijven vechten voor een mooie toekomst van hun nog vaak jonge leven. In veel verhalen is namelijk ook te lezen hoe de slachtoffers er zelf weer bovenop zijn gekomen.

Het boek 'Ik sta achter Patrick' bevat 66 levensverhalen en gedichten van slachtoffers van pesten, die toestemming hebben gegeven aan de auteur tot publicatie van hun waargebeurde verhaal. De auteur laat met dit soms zeer confronterende boek zien, hoe het is om in de schoenen van de slachtoffers te staan om gepest te worden. Op initiatief van de auteur en uitgever Boekenindustrie sponsort elk verkocht boek de filmmakers van de Nederlandse film 'Pestkop', van regisseur Sjoerd de Bont en producent Jaro Gevers, welke medio 2015 in premiere zal gaan.

"Dit boek zou eigenlijk gelezen moeten worden door jong en oud én aanwezig moeten zijn in alle scholen en bibliotheken", Evelien Kramer - moeder van Patrick.

"Het is schokkend en angstig om te lezen dat een van de slachtoffers van pesten het plan had om dodelijke slachtoffers te maken op zijn school, met de messen en trasers die hij daarvoor bij zich had in de klas", woordvoerder uitgever Boekenindustrie.

Boek:
  • Titel: Ik sta achter Patrick
  • ISBN: 9789492046024
  • Auteur: Stichting Pestvrij Nederland
  • Uitgever: Boekenindustrie
  • verkoopprijs € 19,95
Boekpresentatie:
  • 27 september 2014 van 13:30 - 16:00 uur
  • Café Willem Slok (tegenover Tivoli Vredeburg), Korte Koestraat 2, 3511 RP Utrecht

Deel: ' Schokkend boek 'Ik sta achter Patrick' '