Gemeente Hoogeveen

21 april 1999

Scholieren doen fietsexamen

Volgende week dinsdag 27 april doen ongeveer 800 basisschoolleerlingen uit de gemeente Hoogeveen een verkeersexamen op de fiets. Het gaat om het praktijkgedeelte van de jaarlijkse schoolverkeersproef. Aan het examen doen leerlingen van de groepen 7 en 8 van bijna alle basisscholen in Hoogeveen en enkele buitendorpen mee.

Het initiatief en de organisatie ligt bij Veilig Verkeer Nederland. Het examen is gericht op de bevordering van de verkeersveiligheid.

Dit jaar krijgen de kinderen een hesje aan met daarop een rugnummer. De nummers zijn daarmee een stuk leesbaarder dan in het verleden, toen VVN met nummers aan een koordje om de nek werkte. VVN heeft de hesjes kunnen aanschaffen dankzij een bijdrage van verzekeringsmaatschappij Univë.

Wethouder Punt geeft dinsdagmorgen om 08.30 uur het startsein bij het DES-gebouw aan de Albert Steenbergenstraat. Alle fietsers rijden een route door de wijken Zuid en Wolfsbos. Een aantal vrijwilligers van VVN zullen de verrichtingen van de fietsers beoordelen.