SCHOOLMASTER BV

Magister, schooladministratiesoftware voor het VO is een feit

SchoolMaster is gestart met de installatie van 'MAGISTER'

Leeuwarden, 17 juni 2002.

SchoolMaster, leverancier van administratiesoftware voor het Voortgezet Onderwijs, start vanaf vandaag met het uitrollen van de eerste versie van haar Windowssoftware 'Magister'.

Het is gelukt! De eerste, uitgebreide versie van Magister is afgerond en vanaf vandaag starten we met de installatie ervan bij onze klanten. De basis van Magister is zonder overdrijven een technisch hoogstandje te noemen. Er is veel zorg besteed aan gebruiksvriendelijkheid, vormgeving en snelheid. Het pakket is op alle gebieden voorbereid op de toekomst. Al onze klanten worden vóór de zomer voorzien van Magister.

Magister is een modulair opgezet product dat op dit moment naast het DOS-product ASIS 2000 geïnstalleerd wordt. Magister en ASIS maken beiden gebruik van dezelfde database en er kan dus zonder problemen van het ene naar het andere pakket worden overgeschakeld zonder verlies van data. In deze eerste versie van Magister is onder andere het autorisatieproces opgenomen, een uitgebreide aanmeldingsprocedure, de leerlingkaarten, de schoolstructuur, alle hulptabellen, het raadplegen en invoeren van cijfers, een zeer uitgebreide rapportage, Wizards die de gebruiker door moeilijke onderdelen van het pakket heen loodsen, diverse exportmogelijkheden en een uitgebreide digitale, contextgevoelige helpfunctie. Natuurlijk bevat het pakket ook een complete leerlingenadministratie met een helder overzichtsscherm om alle gegevens te bewerken. Door dit overzichtsscherm zijn de mogelijkheden tot het uitdraaien van lijsten oneindig. De installatie en training van Magister vergen slechts 1 dag. Hierna kan men direct aan de slag, gemak dient de mens!

SchoolMaster blijft verder ontwikkelen aan Magister, zodat nieuwe klanten direct van een volledige Magister kunnen worden voorzien. We geven graag een demo aan scholen die geïnteresseerd zijn in Magister.

SchoolMaster is opgericht in oktober 2001 door Siebrand Dijkstra en Gert Hoogeveen. Het is een jong, bruisend en snelgroeiend bedrijf dat zich op geheel eigen wijze en een tikkeltje eigenwijs in onderwijsland manifesteert. Binnen enkele weken na de oprichting is er begonnen met de research voor het Windowspakket Magister. Begin dit jaar werd het startschot gegeven voor de daadwerkelijke bouw ervan. Voor meer informatie over SchoolMaster of Magister kunt u terecht bij Gert Hoogeveen.

Gert Hoogeveen, marketingmanager

SchoolMaster BV