Schuldencrisis aanjager Market Intelligence diensten


Amsterdam, 20110815 -- Global Intelligence Alliance (GIA), een wereldwijde strategische market intelligence en adviesgroep, voorspelt dat onzekerheden in de markt als gevolg van het bijstellen van de Amerikaanse kredietwaardigheid en problemen in de EU de adoptie van specifieke marktmonitoring diensten zal bespoedigen.

Bedrijven zullen de behoefte hebben om:

  1. Bij te houden hoe hun doelmarkten in verschillende regio’s zich zullen ontwikkelen

  2. Te begrijpen hoe algemene economische ontwikkelingen de markt van hun klanten beïnvloeden

  3. Te monitoren hoe hun concurrenten opereren in de toenemende strijd om marktaandeel in markten die een vertraging van de groei of zelfs een daling laten zien

  4. Op de hoogte te blijven van markten en klantensegmenten waar wel groei is


Met elke economische schok, zoals de tsunami in Japan in maart 2011, heeft GIA  een toenemende en consistente vraag waargenomen bij het topmanagement van wereldwijde bedrijven om beter geïnformeerd te zijn over verschuivende patronen in verschillende markten, met name opkomende markten.

Managers vinden het van groot belang om te kunnen beschikken over een systematisch proces waarin zij op de hoogte worden gebracht van specifieke economische indicatoren en verwachtingen die relevant zijn voor hun zakelijke omgeving. Tevens willen ze op de hoogte blijven en begrijpen welke geografische markten, klantensectoren en belangrijke cliënten het goed blijven doen, terwijl anderen een langzamere groei vertonen.

De Intelligence Desk marktonitoringdiensten van GIA helpen bedrijven om hun unieke zakelijke omgeving te monitoren en – sneller dan de concurrentie – kansen en risico’s te identificeren. Er is een toenemende vraag naar zulke specifieke - op maat gemaakte - marktmontoring, gericht op het begrijpen van de unieke zakelijke omgeving van het bedrijf.

Ville Vanhala, Senior Vice President, Monitoring & Research bij GIA, licht toe: “Decision makers in many companies are uncertain about how customer demand will develop in the next six months, what is the right time frame for investments and growth plans, how cost levels will develop and what the availability of capital will be. In the midst of these concerns, top management in many successful companies that are accustomed to utilizing market intelligence will feel more confident about the near term future, knowing that they have the right information at the right time that help them navigate through discontinuities in market evolution.

Companies with a strong market monitoring and analysis capability will be well positioned to manoeuvre successfully in terrains where visibility ahead is poor and competition for business is increasing. Discontinuity in market development creates opportunities for companies, even when market uncertainty is a source for concern. Many times in the past, the leading players in different industries have changed when markets have gone through rough times,“ aldus Vanhala.

Markko Vaarnas, CEO van GIA, voegt hier aan toe:  “Despite an eventful week, many of the fundamental issues in the world economy remain unchanged. What has changed, however, is that we have one player out of the equation: Western governments. Their ability to contribute to growth is now very limited. This means we should expect a long period of slow growth. Whatever growth there is in the next 10 years will come from emerging markets.

Many international companies have a strong presence in these countries and the cash to invest, even if the financial sector is weak. Emerging markets are of course not bullet-proof either, but their long-term prospects remain very positive. In monitoring their global business environments, we have observed that companies are especially keen on keeping their eye on emerging markets,” aldus Vaarnas.

Over Global Intelligence Alliance

Global Intelligence Alliance (GIA) is een strategische market intelligence en adviesgroep. GIA is ontstaan toen een team van market intelligence specialisten, management consultants, brancheanalisten en technologie-experts bijeenkwamen om een uitgebreide portfolio van maatwerkdiensten op te bouwen. Deze diensten lopen uiteen van marktmonitoring en software tot strategische analyses en adviesdiensten.

Vandaag de dag zijn wij de vaste partner voor organisaties die hun kennis over internationale markten willen vergroten en hun concurrentiepositie willen verbeteren. Onze uitgebreide branchekennis en aanwezigheid in meer dan 100 landen stelt onze klanten in staat om betere beslissingen te nemen.

Global Intelligence Alliance Benelux BV


Deel: ' Schuldencrisis aanjager Market Intelligence diensten '




Lees ook