BAAN COMPANY

Science Systems neemt Coda van Baan over

Science Systems en Baan Company kondigen voorgenomen aankoop van Coda door Science Systems aan

Barneveld, Nederland, Herndon, Virginia en Londen, 8 februari /PRNEWSWIRE/ - Science Systems (AIM:SSY) en Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; ASE: BAAN) kondigden vandaag het voornemen van Science Systems aan de ondernemning CODA van Baan over te nemen. CODA bezit de rechten van CODA-Financials, de best-of-class oplossing voor de financiele bedrijfsadministratie die over de hele wereld door meer dan 2000 middelgrote en grote ondernemingen wordt gebruikt. De CODA productlijn werd onlangs nog versterkt met de lancering van een next generation product gericht op het Internet, CODA E-Finance.

Volgens de voorwaarden van het aanbod, zal Science Systems ongeveer $50 miljoen contant betalen voor de activa en activiteiten van CODA. Baan verwacht een winst van ongeveer $30 miljoen te kunnen rapporteren. Zowel de aankoopprijs als de gerapporteerde winst worden pas definitief vastgesteld als onderdeel van het uiteindelijke contract. Voltooiing van de acquisitie is onderhevig aan de gebruikelijke voorwaarden en wordt verwacht afgerond te zijn voor het einde van maart 2000. Andere voorwaarden van de overeenkomst werden niet bekend gemaakt.

De relatie tussen Science Systems en CODA bestaat al sinds 1989. Op dit moment is CODA Science Systems' belangrijkste handelspartner, betrokken bij meer dan 200 CODA-locaties over de hele wereld. Graham Steinsberg, die aan het hoofd staat van de Science Systems divisie die verantwoordelijk is voor de relatie met CODA, zal de leiding op zich nemen van de nieuwe organisatie die er zorg voor zal dragen dat de huidige CODA divisie binnen Science Systems, fuseert met de CODA-onderneming van Baan Company.

Graham Steinsberg was opgetogen over de aankondiging: 'De Synergie tussen Science Systems en CODA is een van de meest uitgebreide die ik ooit heb meegemaakt. Mijn doel is dit te uit te buiten en onze klanten een samenhangende oplossing te bieden voor al hun financieel-administratieve benodigdheden door de meest vooraanstaande best-of-class financieel-administratieve oplossing te combineren met de benijdenswaardige reputatie die Science Systems heeft voor wat betreft hun expertise van accounting, consultancy en implementatie.

Het recente op de markt brengen van de accounting-oplossing voor gebruik op het Internet, CODA E-Finance, luidt de opwindendste nieuwe ontwikkeling in op het gebied van de productontwikkelingsstrategie van CODA. CODA E-Finance zal het klanten mogelijk maken de financiele administratie beter te benutten als strategisch voordeel door de traditionele sterke punten van CODA-Financials te combineren met het modernste op het gebied van standaard industrie Internet technologie.

'Veilige toegang via het Internet tot het meest vooraanstaande best-of-class financiele programma van de wereld , waar dan ook op de wereld ,is een enorm voordeel voor onze klanten.' vervolgde Graham Steinsberg. 'Daardoor hebben we al toegang gekregen tot de snelgroeiende ASP -markt (Application Service Providers) met recente verkopen in zowel Europa als de Verenigde Staten. Dit bewijst dat het product ideaal is voor bedrijven die toegevoegde waarde toepassingen via het Internet willen promoten. Onze totale doelstelling, ondersteund door onze investeringsstrategie, is dat we binnen drie jaar de belangrijkste leverancier van 'Best-of-Class E-financials ' zouden moeten zijn.

Klaas Wagenaar, lid van de Raad van Bestuur van Baan Company en degene die verantwoordelijk is voor de CODA onderhandelingen, voegde daar aan toe dat Baan gedurende 1999 was begonnen aan een investeringsprogramma voor het CODA merk. Maar onlangs heeft Baan besloten dat een strategie van portfolio rationalisaties meer in het belang van de aandeelhouders zou zijn. Als de CODA verkoop tot een goed einde wordt gebracht, zou Baan zich kunnen concentreren op het versterken van zijn kernactiviteiten in de geintegreerde ERP, Supply Chain en klantenmanagement, die gelijktijdig geschikt worden gemaakt voor het Internet en worden uitgebreid in het business tot business e-Commerce gebied (vooral voor complexe industrie) Daarom besloot Baan Company een koper te zoeken voor de CODA-onderneming die bereid was, het door Baan begonnen werk voort te zetten , en de kwaliteit van de oplossing en de service die CODA klanten wereldwijd was geboden , te handhaven en te versterken.

'We achtten de synergie tussen Science Systems en CODA, de sterke punten van de visie van Science Systems op de productgroep en van het ondersteunende bussiness plan duidelijk in het belang van de aandeelhouders, klanten en werknemers.' zei Klaas Wagenaar. 'Baan Company heeft altijd een goede werkrelatie gehad met Science Systems op het gebied van CODA, en we verwachten die te kunnen voortzetten na de acquisitie.'

Over Baan Company

Opgericht in 1978. Baan Company (Nasdaq: BAANF) ( ASE; BAAN) is een wereldwijde leverancier van zakelijke bedrijfsoplossingen. Baan Company biedt een samenhangende portfolio van geintegreerde diensten en best-in-class, modulaire toepassingen die de gehele waarde-keten van een bedrijf omspannen, inclusief E-Business en Web Commerce, Relatiebeheer en Corporate Knowledge Management. Toegepast bij meer dan 13.000 klant-locaties over de hele wereld, maken de oplossingen van Baan het aan organisaties mogelijk een strategische bedrijfsgroei te realiseren, bedrijfsprocessen te verbeteren en hun bedrijfsflexibiliteit te vergroten.

Baan Company heeft een dubbele hoofdvestiging in Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, USA en kan op het Internet worden gevonden bij www.baan.com.

Over Science Systems

Gevestigd in 1980. Science Systems is een bedrijfsconsultancy en softwarehuis, met een specifieke expertise op het gebied van aankoop- en financiele systemen. Het bedrijf levert een scala van software pakketten, ontwikkeling op maat en professionele diensten. Science Systems is ook de belangrijkste handelspartner voor CODA-Financials in het Verenigd Koninkrijk, met klanten in het Verenigd Koninkrijk en over de hele wereld. Onder de klantenm bevinden zich Virgin, HMV Group, Selfridges, Great Mills, Harrods, Dillons, Waterstones, Aspreys, City Stormarknad en Mexx Group BV in de detailhandel, Hays, The Chartered Insurance Institute en Lionbridge in de zakelijke dienstverlening; en de John Moores Universities Birmingham en Liverpool. Voor meer informatie over Science systems plc, kunt u onze website bezoeken op https://www.scisys.co.uk .

Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'gelooft', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke worden gebruikt, zijn vooruitblikkende verklaringen binnen de betekenis van de Securities Exchange Act van 1934, zoals geamendeerd, en zijn als zodanig onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die de uitkomsten aanzienlijk kunnen beinvloeden. De werkelijke uitkomsten kunnen derhalve materieel verschillen van de verwachtingen , schattingen, of veronderstellingen die expliciet of impliciet gedaan worden in een dergelijke verklaring. Typische risico's en onzekerheden worden wellicht besproken in de openbare stukken van Baan Company in de archieven van de U.S, Securities and Exchange Commission (inclusief het meest recente Formulier 20-F en 6-K).

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en iedere handel, produkt, of dienst waaraan gerefereerd wordt in deze verklaring met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere bedrijfs-, product- en dienstnamen kunnen het handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaren.

BRON: Baan Company N.V.

Neem contact op met: Ken Rees van Science Systems, +44-1179-308839; of Peter Kramer, +31-30-600-8068, of press@baan.com, of George Thompson, +1 202-828-9708, of press@baan.com, alle van Baan Company.

Web site: https://www.baan.com https://www.scisys.co.uk (BAANF)

09 feb 00 09:26

Deel: ' Science Systems neemt Coda van Baan over '