UnixWare7 Migration Portal.doc>>

SCO presenteert UnixWare 7 Migration Portal

Gezamenlijk initiatief SCO en Compaq leidt tot sneller beschikbare toepassingen
onder UnixWare7 en Monterey/64

Amsterdam, 21 januari 2000 - SCO (NASDAQ:SCOC) heeft vandaag de UnixWare 7 Migration Portal gepresenteerd die dealers en softwareontwikkelaars hulp biedt bij het optimaliseren van toepassingen en oplossingen voor het UnixWare 7-besturingssysteem. De Portal biedt online gratis deskundige hulp, tools en diensten zodat dealers snel en eenvoudig hun klantenbestand kunnen overbrengen van het SCO OpenServer Release 5-platform naar het UnixWare 7-platform. Ook levert de Portal tools waarmee ISV's hun SCO OpenServer Release 5-toepassingen kunnen porten naar het UnixWare 7-platform.

Edmundo Costa, vice-president voor OEM and Alliance Management bij SCO, zei: "SCO-dealers en ISV's die gebruikmaken van de OpenServer Release 5 van SCO zullen veel profijt hebben van de gratis diensten die via de UnixWare Migration Portal beschikbaar zijn. De Portal biedt dealers en andere ISV's meer gebruiksgemak bij het benutten van de nieuwe mogelijkheden die op dit moment voor bedrijven beschikbaar zijn. Dit houdt in voor zowel UnixWare 7 NonStop Clusters als voor de toonaangevende schaalbaarheid te vinden op de nieuwste generatie achtwegsystemen".

Dealers en softwareontwikkelaars die gebruikmaken van de UnixWare 7 Migration Portal voegen zich nu bij de belangrijke ISV's en hardwareproducenten die het UnixWare 7-platform reeds ondersteunen. Hun klanten kunnen daardoor gebruikmaken van de nieuwste generatie hardware en software die is ontwikkeld voor het IA-32-platform. Een bijkomend voordeel voor deze klanten is het ingebouwde pad naar Monterey/64 - een UNIX-besturingssysteem voor zware toepassingen dat SCO en IBM samen bezig zijn te ontwikkelen voor de Intel Itanium 64-bits microprocessor.

Mark A. Martin, vice-president Sales bij Savoir Technology: "De presentatie van de UnixWare 7 Migration Portal is uitstekend nieuws voor Savoir en onze klanten. Door de komst van de Portal kunnen wij heel simpel onze dealers de optie bieden om in recordtijd naar UnixWare 7 over te gaan. Ook vereenvoudigt de Portal de overgang naar Monterey/64 wanneer dat beschikbaar komt."

SCO werkt samen met Compaq
De UnixWare 7 Migration Portal is een gezamenlijk initiatief van Compaq Computer Corporation en SCO. Gebruikers kunnen gratis online informatie krijgen wanneer ze problemen en vragen hebben op het gebied van migratie. SCO en Compaq hebben ook een "Migration Engineering Team" geformeerd dat binnen een werkdag op migratieproblemen reageert. Daarnaast kunnen gebruikers medegebruikers om raad vragen via het prikbord op het web en daarmee profiteren van het publieke karakter van de portal.

"Door toepassingen die onder UnixWare 7 draaien aan te bieden helpen SCO en Compaq gebruikers om optimaal gebruik te maken van de uitstekende prestaties en beschikbaarheid", aldus Brad Anderson, vice-president Small and Medium Business Servers bij Compaq Computer Corporation. "De MKB-markt groeit snel en klanten willen een systeem waarop ze toepassingen kunnen draaien die hun waarde in die markt bewezen hebben en dat hun helpt zich te nestelen op de snel uitdijende markt voor e-business. Met Compaq Servers waarop UnixWare 7 is geïnstalleerd kunnen we aan die eisen voldoen".

Voor meer informatie over de UnixWare 7 Migration Portal kunt u de volgende website bezoeken: www.sco.com/migration/. Meer informatie over de Active Answers van Compaq kunt u bekijken op: www.compaq.com/ActiveAnswers/.

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfs-toepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste 'web-enabling' software voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: www.sco.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van
Leeuwen
Tel.: + 31 20 5304336 Tel.: + 31 36 5226979
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 36 5226979
E-mail: saskiab@text100.nl E-mail: dirkl@sco.com

SCO, The Santa Cruz Operation, the SCO logo, SCO OpenServer, Tarantella, and UnixWare are trademarks or registered trademarks of The Santa Cruz Operation Inc. in the USA and other countries. UNIX is a registered trademark of The Open Group in the United States and other countries. NonStop is a registered trademark of Compaq Computer Corporation in the US and other countries. All other brand or product names are or may be trademarks of, and are used to identify products or services of, their respective owners.

Deel: ' SCO presenteert UnixWare 7 Migration Portal '