SCO biedt SCO Professional Serives aan de klanten van Caldera Systems
SCO voegt nieuwe Linux-services toe aan uitgebreid dienstenpakket
Amsterdam, 15 maart 2000- SCO (NASDAQ: SCOC) en Caldera Systems, het bedrijf dat Linux voor eBusiness levert, hebben vandaag aangekondigd dat de klanten van Caldera wereldwijd voortaan gebruik kunnen maken van SCO Professional Services. Deze overeenkomst betekent een uitbreiding van het bereik van de Professional Services Division van SCO, dat nu een specifiek en professioneel dienstenpakket levert aan drie grote Linux-distributeurs.

Het professionele dienstenpakket van SCO is erop gericht klanten en distributeurs van Caldera te helpen met de planning, installatie, configuratie en het gebruik van de Caldera OpenLinux-systemen.

David Taylor, vice-president Professional Services voor SCO: "We zijn verheugd dat we nu in staat zijn het groeiende klantenbestand van Caldera onze diensten en onze expertise met Linux-systemen aan te kunnen bieden. Deze overeenkomst en het samenwerkingsverband voor Tarantella dat al op de LinuxWorld Expo werd aangekondigd, versterken de band tussen onze bedrijven nog verder."

Volgens John Thomas, vice-president Support Services voor Caldera, is de overeenkomst groot nieuws voor de klanten van Caldera. "Door SCO Professional Services te combineren met wat wij zelf in huis hebben, kunnen wij onze klanten een uitgebreid dienstenpakket aanbieden. We merken dat steeds grotere bedrijven geïnteresseerd zijn in het opnemen van Caldera OpenLinux in hun infrastructuur en stellen daarom veel prijs op ondersteuning door SCO Professional Services. Hun reputatie en ervaring staan borg voor een uitstekende dienstverlening aan onze klanten". De Professional Services Division van SCO breidt zich in sneltreinvaart uit Het samenwerkingsverband met en de dienstverlening aan opnieuw een toonaangevende Linux-distributeur betekent een verdere uitbreiding van de Professional Services Divison van SCO.

"Naarmate Linux zich verder ontwikkelt binnen bedrijfskritieke omgevingen, zal de behoefte aan professionele dienstverlening voor het Linux-platform blijven stijgen", zegt Dan Kusnetzky, program director voor IDC en verantwoordelijk voor de dienstverlening met betrekking tot besturingsomgevingen en onderzoek naar serverware. "Omdat SCO al een wereldwijde infrastructuur voor de dienstverlening van haar UNIX-producten heeft opgebouwd, is het bedrijf uitermate goed in staat Linux te ondersteunen."

SCO, Linux en de Open Source-beweging
SCO ziet Open Source-software als een belangrijke motor voor innovatie en nieuwe mogelijkheden voor bedrijven en is er daarom een warm voorstander van. Het bedrijf is ook één van de institutionele sponsors van Linux International.

SCO heeft strategische banden met LinuxMall.com, TurboLinux en Caldera en heeft bovendien aandelen verworven in deze drie bedrijven. Afgelopen jaar heeft SCO nieuwe SCO Professional Services geïntroduceerd voor Linux en Open Source. SCO is tevens de drijvende kracht achter het verwerven van fondsen voor en het vergroten van de bekendheid van de Linux Standard Base (LSB).

Meer informatie over SCO's activiteiten op het gebied van Linux en Open Source is te vinden op www.sco.com/linux

Profiel van Caldera
Caldera Systems ontwerpt, marketeert en ondersteunt op Linux-gebaseerde zakelijke oplossingen waaronder OpenLinux en OpenLinux e-Server Caldera is een belangrijke marktpartij, en ondersteuner van, Linux Standard Base (LSB) en Linux Professional Institute (LPI). Caldera Systems biedt tevens een uitgebreid dienstenpakket waaronder on-site consulting, 24X7 ondersteuning en on-site board swap . Bij Caldera Systems Authorized Linux Education Centers (ALECs) worden trainingen gehouden met betrekking tot de distributie van Linux en het certiciferen van op LPI gebaseerde certificatiestandaarden. Meer informatie over Caldera Systems opleidingen is te vinden op www.linuxeducation.com. Caldera Systems is gevestigd in Utah en telt 750 distributeurs wereldwijd. Meer informatie over Caldera Systems is te vinden op www.calderasystems.com

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste sofware voor toepassings-servers voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: www.sco.com
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van Leeuwen
Tel.: + 31 20 5304336 Tel.: + 31 36 5226979
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 36 5226979
E-mail: saskiab@text100.nl E-mail: dirkl@sco.com
SCO, The Santa Cruz Operation, het SCO-logo, het Tarantella-logo, Tarantella en UnixWare zijn handelsmerken of wettig gedeponeerde handelsmerken van The Santa Cruz Operation, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group in de Verenigde Staten en andere landen. Alle overige merk- of productnamen zijn handelsmerken of kunnen handelsmerken zijn en worden gebruikt om de producten of diensten van de producenten van deze producten of diensten mee aan te duiden.

Linux is een handelsmerk van Linus Torvalds.

Deel: ' SCO voegt nieuwe Linux-services toe aan dienstenpakket '