Novem

Seminar: Business Intelligence: de informatie ligt op straat

23/2/1999 23/2/1998
Amersfoort, Congrescentrum De Eenhoorn, t/o NS Station

Nu de energiewereld aan de vooravond van grote veranderingen staat, vragen ondernemers en marketeers zich af welke uitdagingen hen de komende jaren te wachten staan. Om regelmatig met elkaar van gedachten te wisselen is in 1998 de NIMA Energie & Marketing Groep (NEMG) opgericht. De NIMA Energie & Marketing Groep wordt ondersteund door EnergieNed en Novem bv.

Met de komst van de liberalisering doet concurrentie haar intrede. Voor managers wordt het steeds belangrijker om over goede informatie te beschikken. Hoe bepaal je als bedrijf je positie in de markt en welke rol speelt informatie hierbij? Waar is goede informatie over de markt, concurrenten en eventuele fusiepartners beschikbaar? En oip welk emanier kan deze informatie worden gebruikt in de bedrijfsvoering? Voor antwoorden op deze vragen en discussie ontmoet de NEMG u graag op dinsdag 23 februari 1999 om 13:00 uur in Congrescentrum De Eenhoorn in Amersfoort.

Business Intelligence: de informatie ligt op straat
Key-note speakers zijn:: Joseph Rodenberg RM, Andrew Merriman, Maarten Toonder en Hans Kemna

Achtereenvolgens komen de navolgende onderwerpen aan bod:: * Methoden en technieken voor het succesvol uitoefenen van Business & Competetive Intelligence door Rodenberg, Tillman & Associates;; * Business Intelligence in de praktijk door Eastern, een buitenlandse aanbieder van energie;; * Een internationale nieuwsdienst voor de energiemarkt door Infolook, agent van onder andere Reuters;; * Business Intelligence in de praktijk door KPN Telecom; een voorbeeld uit een reeds geliberaliseerde sector.

Doelgroep voor de bijeenkomst
Deze bijeenkomst is bedoeld voor ondernemers en marketeers uit de energiewereld die veranwtoordelijk zijn voor de implementatie van strategische marketing en verkoop. De genodigden zijn afkomstig van producenten van apparaten, handelsbedrijven, installateurs, advies- en ingenieursbureaus en energiebedrijven.

Jaaroverzicht NIMA Energie & Marketing Groep
De NEMG organiseert in 1999 vier themabijeenkomsten. Bovenstaande bijeenkomst is daarvan de eerste. De andere drie bijeenkomsten vinden plaats op:: 25 mei 1999: Duurzame Energie: hobby of business? Amsterdam RAI;; 21 september 1999: Liberalisering: tel uit je winst! Amersfoort, De Eenhoorn;; 23 november 1999: Positionering: kiezen om gekozen te worden. Amersfoort De Eenhoorn

Aanvang is steeds om 13:00 uur.

De kosten voor jaarinschrijving voor alle vier bijeenkomsten bedraagt NLG 580,- voor NIMA-leden en NLG 740,- voor Niet-leden. Bij jaarinschrijving ontvangt u een marketingboek cadeau. Neem contact op met Erwin Holla van het NIMA.

Bestemd voor:
ondernemers en marketeers uit de energiewereld

Kosten:
NLG 145,- (ex BTW) voor leden NIMA NLG 185,- (ex BTW) voor Niet-leden

Deelname:
Bijeenkomst begint om 13:00 uur

Meer informatie
NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, Erwin Holla, Postbus 7352, 1007 JJ Amsterdam, tel. (020) 5039333; fax (020) 5039394

A996AO01

Deel: ' Seminar Business Intelligence de informatie ligt op straat '