Ingezonden persbericht

Seminar: De ontwikkeling van een gemeentewebsite

DE MEERN, 20030115 -- De Meern - 14 januari 2003 De Gemeente Dordrecht, WAXtrApp, 2C Communication Consultancy en Apcare organiseren een seminar, genaamd 'Een succesvolle gemeentewebsite in de praktijk' op woensdag 19 februari 2003 in het KPN CyberCenter te Schiphol-Oost.

In dit seminar wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden ingegaan op de vraag hoe je als gemeente tot een succesvolle website kan komen. De gemeente Dordrecht heeft laten zien dat het mogelijk is om met beperkte middelen een website te realiseren. Deze website is door advies.overheid.nl als beste gemeentelijke website van Nederland gekozen.

Het is geen kwestie van veel geld, maar eerder een slimme opzet en juiste inzet van ICT middelen dat bepaalt of een gemeentewebsite de verwachtingen kan waarmaken

Seminar
Maar hoe heeft de gemeente Dordrecht de bouw en organisatie rondom haar website nu aangepakt? En wat kunnen andere organisatie hier van leren? Het antwoord op deze en andere vragen gaat beantwoord worden in het seminar:

"Een succesvolle gemeentewebsite in de praktijk"

In het seminar wordt door experts aan de hand van praktijkvoorbeelden ingegaan op de vraag hoe je als gemeente tot een succesvolle website kunt komen.

Het programma in het kort:

· Hoe kom je als gemeentewebsite van plaats 300 naar 1?
· Ontwikkeling van www.dordrecht.nl, best practices.
· Hoe gebruikersvriendelijk is uw gemeentewebsite?
· Waar moet je op letten bij de keuze van webleveranciers?
Het uitgebreide programma en het inschrijfformulier zijn verkrijgbaar via de website: www.webseminar.nl

Sprekers:

· Michiel de van der Schueren - Apcare BV

· Wouter van den Berg - 2C Communication Consultancy BV
· Mark Voogd - Gemeente Dordrecht

· Bas Groot - WAXtrApp BV

Wat, waar en wanneer?
Seminar: Een succesvolle gemeentewebsite in de praktijk Datum: woensdag 19 februari 2003
Tijdstip: 12:30 - 17:15 uur
Lokatie: KPN CyberCenter te Schiphol-Oost