UNITED WAY OF NEW YORK CITY

Het September 11th Fund bevat nu USD 60 miljoen

:: United Way en New York Community Trust hebben een gratis telefoonnummer en website ingesteld om donaties te verwerken

New York - Donaties voor het September 11th Fund, opgezet door United Way en New York Community Trust ten behoeve van slachtoffers en hun familieleden die getroffen zijn door de terroristische aanvallen van afgelopen dinsdag, zijn nu in drie dagen opgelopen tot ruim USD 60 miljoen.

United Way of New York City en New York Community Trust werken nu samen met allerlei nooddiensten om te bepalen waar men het meest behoefte aan heeft en hoe hulpdiensten kunnen worden voorzien in deze gebieden. Alle bijdragen -- 100 procent van iedere gift - wordt gebruikt voor deze hulporganisaties.

Daarnaast zijn alleen al via het internet meer dan 12.000 toezeggingen gedaan, voor ruim USD 1,4 miljoen - een gemiddelde van 5 tot 10 toezeggingen per minuut.

Wanneer iemand zijn belastingteruggave rechtstreeks wil doneren aan het September 11th Fund, dan kan dit door op de achterzijde van de cheque te schrijven 'Te betalen aan United Way -- September 11th Fund' en dit te ondertekenen.

Alle financiële bijdragen, ook die van buiten de Verenigde Staten, kunnen als volgt worden gedaan:

On-line: https://www.uwnyc.org of https://www.september11fund.com - de websites van United Way of New York City met beveiligd gebied voor giften met creditkaarten.

Post: Cheques uitschrijven op naam van 'September 11th Fund' C/O United Way of New York City, 2 Park Avenue, New York, NY 10016 U.S.A.

Interviews: Ralph Dickerson, Jr., President, United Way of New York City Lorie Slutsky, President-directeur, The New York Community Trust

Website: https://www.uwnyc.org

media, Jeanette Brown van United Way of New York City,