Outdoor Brabant: September 2016 start met 2 weken hippische topsport in Breda

PERSBERICHT

September 2016 brengt twee weken paardensport op topniveau in Breda FEI WK Vierspannen eerste weekend, Outdoor Brabant tweede weekend september

Breda, 29 oktober 2015 – De organisatie van Outdoor Brabant is voornemens om volgend jaar maar liefst twee weken hippische topsport op landgoed de Prinsenhoeve te presenteren. In de eerste week, van 31 augustus t/m 4 september, vindt dan het FEI WK Vierspannen plaats en in de tweede week, van 7 t/m 11 september, een reguliere editie van Outdoor Brabant.

"Het WK Vierspannen wordt een enorme happening die sporters en fans van over de hele wereld naar Breda zal trekken," zegt toernooi-directeur John de Vos. "Tegelijkertijd staat het format dat we met Outdoor Brabant bieden, met vier paardensportdisciplines, shows en de gezellige Outdoor Fair, de afgelopen jaren ook als een huis. Dat koesteren we en daarom gaan we ons ervoor inzetten om er twee weken lang een spektakel van te maken. Natuurlijk moeten we er wel eerst voor zorgen dat we voldoende financiële dekking hebben voor deze twee topevenementen, daarvoor hebben we committment van bedrijfsleven, overheid en de sport nodig. De gesprekken zijn in volle gang met alle betrokken partijen en ik heb er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken."

Tijdens de eerste week zal het alleen om de wereldtitel bij het koningsnummer van de mensport gaan, de vierspannen paarden. In de tweede week staat zoals elk jaar de internationale 2* en 3* eventing, het springen, de dressuur maar ook het mennen op het programma. Er komt een internationale 2* en 3* samengestelde menwedstrijd voor tweespannen paarden en een nationale menrubriek voor pony vierspannen.

Over Outdoor Brabant

Outdoor Brabant is in 2016 van 31 augustus t/m 11 september met twee weken paardensport op topniveau het grootste hippische outdoor evenement van Nederland. De eerste week staat in het teken van het wereldkampioenschap Vierspannen. De week erna vindt de reguliere editie van Outdoor Brabant plaats op landgoed de Prinsenhoeve met maar liefst vier hippische disciplines: mennen, eventing, springen en dressuur met nationale en internationale rubrieken. Outdoor Brabant is al vele jaren een graag en druk bezocht evenement, ook vanwege de gezellige Outdoor Fair en de belangrijke netwerkmogelijkheden voor het bedrijfsleven. Het evenement geeft sporters alle gelegenheid uit te blinken in hun discipline. Bezoekers hebben ruime gelegenheid om te genieten van de hippische sport en het aanbod van de Outdoor Fair. Sponsoren hebben Outdoor Brabant inmiddels ontdekt als hét netwerkmoment na de zomervakantie om de juiste contacten te leggen en te onderhouden.

Deel: ' September 2016 start met 2 weken hippische topsport in Breda '