14-08-1999

shell helpt schoolhockey op weg

bunnik - knhb-voorzitter andré bolhuis heeft zaterdag 14 augustus tijdens het vierlanden hockeytoernooi in amstelveen de symbolisch eerste shell schoolhockey materialenkit officieel uitgereikt aan de mixed hockey club ‘krimpen’. later deze maand zullen circa 175 hockeyverenigingen (dat is ruim de helft van het totaal) een dergelijk gratis pakket, bestaande uit 30 sticks, 48 ballen en 30 trainingshesjes ontvangen.

alles op maat, want de verenigingen hebben vooraf kunnen aangeven voor welke groepen leerlingen zij activiteiten organiseren. mhc ‘krimpen’ staat model voor de verenigingen die met basisscholen of instellingen voor voortgezet onderwijs in de omgeving een nauwe band zijn aangegaan. via bijvoorbeeld gastlessen op school en kennismakingstrainingen op de vereniging worden leerlingen met de hockeysport vertrouwd gemaakt.

shell, sinds 1996 de exclusieve sponsor van het jeugdhockey, ondersteunt het gehele schoolhockeyproject, dat bestaat uit verschillende fases. eind 1997 zijn in alle bondsdistricten presentatieronden gehouden. daarbij kregen de clubvertegenwoordigers een shell schoolhockeykoffer uitgereikt, met daarin lessenreeksen, een instructievideo en nuttige brochures met tips om zelf een project te starten met scholen uit de buurt.

vanuit de knhb worden ter ondersteuning ‘van boven af’ leerkrachten lichamelijke opvoeding uitgenodigd voor clinics. vorig jaar tijdens het wk hockey 1998 in utrecht werd hiermee een start gemaakt. op zondag 15 augustus, de slotdag van het vierlandentoernooi in amstelveen, zijn zo’n 85 vakleerkrachten uit het voortgezet onderwijs te gast van de knhb. voor de invulling van het programma wordt samengewerkt met de reeds aanwezige deelnemers aan de knhb jeugdkaderweek.

overigens wordt de uitlevering eind augustus van de eerste 175 materialenpakketten in december gevolgd door -eveneens gratis- aanvullende pakketten hockeysticks voor verenigingen, die kunnen aantonen dat zij voor nog meer doelgroepen op scholen activiteiten willen organiseren. ook verwacht knhb dat van de verenigingen die zich nog niet hebben aangemeld, een aantal alsnog het ‘schoolpad’ op zal gaan. in totaliteit zijn door sponsor shell ruim tienduizend sticks, eenzelfde hoeveelheid ballen en vijfduizend trainingshesjes voor dit doel aangeschaft.

Deel: ' Shell helpt schoolhockey op weg '