26-03-1999

shell nederland verkoopmaatschappij huurt nieuw pand rivium

rotterdam - shell nederland verkoopmaatschappij b.v. heeft met maasstede vastgoed ontwikkeling uit rotterdam een overeenkomst afgesloten voor de huur van een kantoorgebouw op het bedrijvenpark rivium business centre in capelle aan den ijssel. het gebouw, dat nu nog in aanbouw is, zal op 1 oktober worden opgeleverd. shell verwacht een aantal weken daarna daadwerkelijk te kunnen verhuizen.

shell heeft ondermeer voor het rivium gekozen, vanwege de mogelijkheid om het gebouw naar de eigen eisen en wensen te laten afwerken en inrichten. ook de tijdige beschikbaarheid en de ligging - nabij de snelweg en openbaar vervoer - hebben de keuze mede bepaald.
het pand, dat een oppervlakte heeft van circa 5.500 vierkante, zal worden betrokken door de medewerkers van de marketing- en verkoopafdelingen van shell nederland verkoopmaatschappij. al eerder was bekend gemaakt dat deze afdelingen, na het vertrek uit het huidige gebouw aan het hofplein, in de nabije omgeving van rotterdam zouden blijven.

niet alle bewoners van het shell-gebouw aan het hofplein zullen mee verhuizen naar het rivium. een aantal medewerkers van de afdeling aviation, die zich bezig houdt met het leveren van brandstoffen aan de luchtvaart, is enige tijd geleden al verhuisd naar een pand nabij rotterdam airport zestienhoven. de medewerkers van de zogeheten supply & trading afdeling van shell nederland verkoopmaatschappij zullen mogelijk een nieuwe behuizing krijgen op het terrein van shell in pernis. naar het zich laat aanzien, zal deze verhuizing eveneens later dit jaar plaatsvinden.

de directie en de medewerkers van de stafafdelingen en van de gas- en elektriciteitsafdeling van shell nederland b.v. zullen in het najaar het shell-gebouw aan het hofplein verlaten. zij zullen plaats krijgen in het centraal kantoor van de koninklijke/shell groep in den haag.

Deel: ' Shell Nederland Verkoopmaatschappij huurt nieuw pand Rivium '