Siemens Nederland N.V. Index Search Contact Home

WbAlg

Zoetermeer, dinsdag 5 oktober 1999

Siemens participeert aan Woonbeurs 1999

Siemens is ook dit jaar aanwezig op de Woonbeurs, die van 5 tot en met 10 oktober plaatsvindt in de RAI te Amsterdam. Onder de titel 'Home.Work.Siemens' presenteert Siemens producten voor innovatief koken, professioneel thuiswerken en mobiel communiceren. Variërend van inbouwovens, volledig geïntegreerde afwasautomaten en design weegschalen tot aan superkleine GSM's, flatscreens en compacte notebooks. En per 1 oktober heeft Siemens zelfs mengkranen voor in de keuken in haar programma. Bijna de gehele dag kan de consument tevens interieuradvies vragen voor een keuken of thuiswerkplek. Vier autoriteiten uit de branche zijn afwisselend aanwezig om dit te verzorgen.

Op de stand van meer dan 200 m² heeft de bezoeker een ruime keus om zich te oriënteren op de nieuwste producten die Siemens biedt met het thema 'Home.Work.Siemens.' Het consequent doorgevoerde, tijdloze design en de innovatieve technieken zijn in alle producten terug te vinden. Bij het design speelt een verantwoorde vormgeving en het gebruik van hoogwaardige materialen, zoals roestvrijstaal en aluminium, een belangrijke rol. Voorbeeld is de vernieuwde productserie Modula, de roestvrijstalen units met keukenapparatuur, die een design-award ontving van het IndustrieForum Hannover. Ook de Focus-line geeft de keuken een geheel eigen gezicht door het gebruik van aluminium in het ontwerp. Bij de techniek speelt gemak een grote rol, zoals de GSM's met spraakherkenning en de notebooks met afneembaar scherm of toetsenbord, of de ovens met elektronische braadautomaat.

Thuis en werk combineren Thuiswerken gebeurt steeds vaker en wie heeft er tegenwoordig niet een mobiele telefoon? De bereikbaarheid en mobiliteit van de consument wordt steeds groter. Siemens laat op haar stand zien hoe werk en privé-leven prima met elkaar gecombineerd kunnen worden. Een duo-werkplek thuis of een integratie van werkplek en keuken. Design en technische kwaliteit zijn daarbij even belangrijk. Of het nu gaat om een huiscentrale, een multimedia computer, een notebook of een mobiele kookunit. De thuissituaties die Siemens op de stand toont, geven de consument ideeën wat er allemaal mogelijk is.

Advies Naast het zelf ideeën opdoen, biedt Siemens de bezoeker ook de mogelijkheid om van 11.30 uur tot 20.00 uur interieuradvies te vragen aan een van de binnenhuisarchitecten. Allen zijn ervaren adviseurs die de consument persoonlijk adviseren over het ontwerp van een nieuwe keuken of thuiswerkplek. De geïnteresseerde bezoeker kan zich aanmelden op de stand. Tevens maakt een professionele kok van 11.00 uur tot 20.00 uur de lekkerste gerechten klaar met de nieuwste Siemens apparatuur. Het thema hierbij is fusion-koken, waarbij een groot deel van de wereldkeuken aan bod komt. Natuurlijk is ook informatie en productadvies te vragen aan de productadviseurs op de stand.

De Woonbeurs is van dinsdag tot en met vrijdag geopend van 10.00 uur tot 22.00 uur en in het weekeinde van 10.00 tot 18.00 uur.

Informatie voor de lezer: Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570; www.siemens.nl/huishouden e-mail: infocentrum@siemens.nl

Informatie voor redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten Eveline van Herpe