Siemens Nederland N.V.

Modula3, 9E08NL

Zoetermeer, maandag 15 februari 1999

Siemens presenteert keuken-modules van roestvrijstaal

Keukenontwerpers denken tegenwoordig al lang niet meer in vaste keukenblokken. Ze hebben de starre U- en L-vormen langs de keukenwand losgelaten en maken nu steeds meer gebruik van flexibele elementen, die als modules op elke plaats in de keuken perfect kunnen worden toegepast, ongeacht of het nu om afzonderlijke kook-, afwas- of koelunits gaat. Modula® sluit hier perfect op aan. In de modulaire, roestvrijstalen units zijn keukenapparaten in diverse samenstellingen ingebouwd. Naar eigen keuze kunnen de units op vele manieren gecombineerd worden.

Veelzijdigheid in roestvrijstaal
Wat voor materiaal zou een professionele kok voor zijn keuken kiezen? Roestvrijstaal natuurlijk. Want dat is het meest duurzame materiaal dat er is. Bovendien ziet het goed uit en blijft het zijn fraaie uiterlijk ook op den duur behouden. En het is uitermate hygiënisch en gemakkelijk schoon te houden. Wanneer men deze gunstige materiaaleigenschappen nu met een design combineert dat uitsluitend op functie gericht is, resulteert dit in een uitzonderlijk mooi programma: Modula® van Siemens.

De charme van het buitengewone
Modula® heeft een fascinatie, waaraan je je niet kunt onttrekken. Dat komt door het buitengewone materiaal en de uitzonderlijke mogelijkheden. In de units zijn verschillende combinaties van apparaten ingebouwd of is er bewust nog wat ruimte overgelaten, waar bijvoorbeeld pannen op het open rek zijn te plaatsen.

Alle dragende elementen zijn van roestvrijstaal en hun vorm beperkt zich tot het meest noodzakelijke. Afhankelijk van de uitvoering kunnen zich twee of drie schuiflades onder het bedieningspaneel bevinden. Zo zijn de vormgevingsmogelijkheden legio. De ene module past bij elke andere - en alles bij de gekozen keuken.

Bovendien is de keukenontwerper onafhankelijk van de persoonlijke stijl: Modula® units kunnen afzonderlijk worden opgesteld en met moderne én klassieke inrichtingselementen worden gecombineerd.

Deze combinatie van functionaliteit en esthetiek overtuigde ook het Industrieforum-Design in Hannover: Modula® werd onderscheiden met de Product-Design-Award 1999.

Productinformatie

NB Voor Nederland heeft Siemens units ontwikkeld die, zoals onderzoek heeft aangetoond, aansluiten bij de wensen van de Nederlandse consument:

Modula® unit A
Roestvrijstalen unit met magnetron en afwasautomaat

Modula® unit B Roestvrijstalen unit met magnetron en koelkast

Modula® unit C
Roestvrijstalen unit met oven en opbergrekken

Modula® unit D Roestvrijstalen unit met oven en afwasautomaat

Modula® unit E Roestvrijstalen unit met keramische kookplaat

Modula® unit F Roestvrijstalen unit met gas kookplaat

Modula® unit G
Vrijstaande koel-/vriescombinatie in roestvrijstaal

Leverbaar vanaf april 1999.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570

Nadere inlichtingen voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten,
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, fax 070 - 333 3960 e-mail: eveline.herpen-van@siemens.nl