Siemens Nederland N.V.

A&D CD 0499.265

Den Haag, vrijdag 2 juli 1999

Siemens presenteert de micro-line modules voor AS-interface

Siemens presenteert een innovatieve uitbreiding van het leveringsprogramma gebruikersmodules voor AS-interface. De nieuwe micro-line gebruikersmodule met een inbouwbreedte van slechts 45 mm zal de bestaande, succesvolle serie gebruikersmodules aanvullen en op den duur gaan vervangen. De micro-line gebruikersmodules zullen in september dit jaar op de markt worden gebracht.

De micro-line gebruikersmodules vormen een innovatieve serie, waarbij veel aandacht is besteed aan de vermindering van de inbouwruimte, de gemakkelijke en veilige opbouw en de snelle diagnose van de bedrijfssituatie. De nieuwe modules met afmetingen van 80 x 45 x 30 mm (h x b x d) besparen veel ruimte in schakelpanelen. Bij deze modules kan men de buskabel aan beide zijden inleggen. Door het trapeziumvormige dwarsprofiel van de buskabel is ompolen door foutieve plaatsing uitgesloten. Door middel van de scharniertechniek tussen montageplaat en module kan men volstaan met bevestiging van een enkele schroef, waarbij tevens de buskabel wordt aangesloten. Standaard is op de module een adresseringsdraaiknop gemonteerd, waarmee men de module in ingebouwde situatie kan adresseren. Met behulp van LED's wordt een overzichtelijke weergave gepresenteerd van de bedrijfssituatie. Hierdoor is een snelle diagnose mogelijk.

De micro-line modules worden evenals de bestaande 60 mm-modules gebruikt voor de invoer van digitale signalen van sensoren en uitvoer van signalen naar actuatoren. De AS-interface-buskabel voorziet in de data-overdracht tussen de gebruikersmodules en een bovenliggende PLC, bijvoorbeeld een Simatic S7-controller. De micro-line modules zullen leverbaar zijn met 4 ingangen, 4 uitgangen of met 2 in- en 2 uitgangen.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Industriële Producten en Energieverdeling, A.I.M. Braakman tel. (070) 333 3275

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
tel. (070) 333 2325