Siemens Nederland N.V.

ICP 1298.154 nl

Den Haag, dinsdag 16 februari 1999

Siemens presenteert nieuwste model multimedia notebook met ProView

Vanaf heden is de SCENIC Mobile 750, als opvolger van de Mobile 710, in de Siemens notebooklijn leverbaar. De SCENIC Mobile 750 is een volledig multimedia high-end notebook. Standaard wordt de SCENIC Mobile 750 geleverd met een 13,3" XGA beeldscherm. Geheel in lijn met zijn succesvolle voorganger is er ook een SCENIC Mobile 750 met afneembaar ProView beeldscherm.

Standaard is de SCENIC Mobile 750 voorzien van alles wat er van een high-end notebook verwacht kan worden en nog meer. Uiteraard is de Mobile 750 voorzien van Intels snelste Mobile Pentium II processoren. Daarnaast beschikt dit notebook over een helder en groot 13,3" XGA TFT scherm. Uniek is dat dit scherm afneembaar is (met behulp van optionele voet) voor optimale ergonomie. Hierdoor kan de gebruiker zelf de meest optimale afstand van het toetsenbord tot het beeldscherm bepalen. Voor presentaties met behulp van een overheadprojector is er een 12,1"XGA ProView beeldscherm leverbaar. Van dit scherm kan de achterkant worden verwijderd zodat het op een overheadprojector kan worden geplaatst.

Om geen concessie te doen aan flexibiliteit is de Mobile 750 voorzien van het flexibay-concept. In de twee flexibays kunnen opties geplaatst worden als 100Mb ZIP-drive, DVD-ROM, CD-ROM, tweede vaste schijf, eerste of tweede accu en een integreerbare netadapter. Uiteraard is dit notebook "EURO-Software" voorbereid en millenniumproof. De garantie bedraagt 3 jaar op basis van bring-in. Het gewicht is afhankelijk van configuratie circa 3 kilogram.

Het notebook is vanaf heden in Nederland verkrijgbaar. De verkoopadviesprijzen zijn afhankelijk van configuratie vanaf Hfl. 7.999,= exclusief BTW.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Informatie en Communicatie Producten
tel. (070) 333 1700

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Tini Kater
tel. (070) 333 2095