Siemens Nederland N.V.

WP31200, 9W01NL

Zoetermeer, maandag 15 februari 1999

Siemens presenteert nieuwe bovenlader was-/droogautomaat

Met de nieuwe bovenlader van Siemens, de WP 31200, haalt u ook in kleine woningen een flink stuk extra onafhankelijkheid en comfort in huis. De bovenlader past nu eenmaal in elke hoek of nis en kan gemakkelijk verplaatst worden op de vier wielen. Maar hoewel hij maar 45 cm breed is, is deze bovenlader van Siemens bepaald geen minimum-oplossing. Technisch is dit model net zo krachtig en comfortabel als zijn collegas met de vulopening aan de voorkant.

De oplossing voor een kleine ruimte
Overal waar ruimtegebrek is, zijn bovenladers de beste keus. Wassen kon de bovenlader altijd al als de beste, maar nu kan hij nog meer. We hebben de bovenlader namelijk leren drogen. Twee droogprogrammas naar keuze voor het licht drogen van kreukvrij textiel en normaal drogen voor kookwas en bonte was. Met een tijdschakelaar tot 120 minuten en een afkoelfase aan het einde van het programma. Eindelijk nu ook in kleine woningen geen problemen meer met natte was aan de lijn. 2,5 kg wasgoed is met één trommelvulling droog. En dat via de comfortabele bovenbediening.

Wascomfort in zuiverste vorm
Er is niets wat onze nieuwe bovenlader was-/droogautomaat niet heeft. Net als bij een voorlader: duidelijke tekst op het gehele bedieningspaneel, 2-knops programmakeuze met instelbare temperatuur voor 4 textielsoorten, toerentalkeuze van 300-1200 tpm en LED-indicaties van het programmaverloop. Tevens toetsen voor Start, Voorwas, Extra water voor meer water in de eerste en laatste spoelgang, en Kort voor het verkorten van de wastijd bij alle programmas. Zo bespaart u bijvoorbeeld bij 5 kg bonte was bij 60°C maar liefst 40 minuten tijd.

De doseerautomaat herkent de hoeveelheid wasgoed en stemt de hoeveelheid water, wasmiddel en energie hierop af. Afhankelijk van de vervuiling van het wasgoed kan bij het wassen uit twee toerentallen worden gekozen, waardoor het waseffect wordt beïnvloed. De schuimherkenningsensor herkent resterend schuim bij het spoelen en centrifugeren en zorgt indien nodig voor een extra spoelgang. Met soft-interval centrifugeren wordt het wasgoed zorgvuldig en toch grondig van het water ontdaan. En vanzelfsprekend is onze bovenlader ook voorzien van de meervoudige beveiliging tegen waterschade.

Productomschrijving
WP 31200 bovenlader was-/droogautomaat
· duidelijke tekst op het bedieningspaneel
· twee-knops programmakeuze
· toetsen: Start, Voorwas, Extra Water, Kort
· toerentalkeuze
· droogtijdkeuze
· twee droogprogrammas
· vier LED-indicaties voor het programmaverloop · doseerautomaat met elektronische herkenning van de hoeveelheid wasgoed
· schuimherkenning
· soft-interval centrifugeren
· elektronische onbalanscontrole
· parkeerstand trommel
· meervoudige beveiliging tegen waterschade
· 4 wielen en 2 van voren verstelbare pootjes

Leverbaar vanaf april 1999.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570

Nadere inlichtingen voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Consumentenproducten,
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, fax 070 - 333 3960 e-mail: eveline.herpen-van@siemens.nl