Siemens Nederland N.V.

TC55001, 9KG03dNL

Zoetermeer, maandag 15 februari 1999

Siemens presenteert semi-professionele koffieautomaat

De nieuwe koffie-automaat TC 55001 is uitermate geschikt voor een geurige oppepper op het werk. De semi-professionele koffie-automaat kan op ambachtelijke wijze een kopje koffie zetten: de koffiebonen worden vers gemalen, waardoor een geurig kopje koffie wordt voorgeschoteld. Naast het koffiebonen reservoir, heeft deze koffie-automaat echter ook een reservoir voor 2 soorten gemalen koffie. Keuze genoeg dus en niet alleen voor koffie. Ook espresso, cappuccino of heet water voor thee worden in een handomdraai gemaakt.

Op maat
Met de nieuwe TC 55001 is er voor iedereen het passende kopje koffie. Eén druk op de toets en hij serveert binnen 20 seconden een kopje espresso van vers gemalen koffiebonen, een kopje koffie of met behulp van het stoompijpje een cappuccino met opgeschuimde melk. Voor alle theedrinkers zorgt hij ook voor heet water.

Iedereen kan zijn persoonlijke aroma kiezen. De maalgraad van de koffie kan op 8 niveaus worden ingesteld en kan er bij de gemalen koffie uit 8 hoeveelheden worden gekozen. En omdat de temperatuur van het water de smaakt beïnvloedt, kan men uit 5 temperaturen kiezen. Tegelijkertijd kunnen er twee kopjes gezet worden, die op het verwarmingsplaatje voorverwarmd kunnen worden.

De nieuwe koffie-automaat van Siemens is daarnaast bijzonder intelligent. Via de interactieve elektronica leidt hij de gebruiker naar het gewenste resultaat. Wanneer er iets ontbreekt, bijvoorbeeld koffiebonen, meldt hij dat op het display. Ook het reinigingscomfort is absolute klasse. De uitneembare centrale eenheid kan met heet water worden afgespoeld en voor het reinigen en ontkalken staat er een apart programma ter beschikking.

Productomschrijving

Koffieautomaat TC 55001 (in diepblauw met blende van geborsteld aluminium)
· Voor vers gezette koffie, espresso, cappuccino met koffiebonen of gemalen koffie
· Heet water voor thee / instant