Ingezonden persbericht

SILVERSTREAM CERTIFICEERT SILVERSTREAM EXTEND(tm) VOOR IBM's WEBSPHERE E-INFRASTRUCTUUR-SOFTWARE

Geavanceerde mogelijkheden benut van IBM's WebSphere Applicatieserver, CICS, MQSERIES, DB2

Hoofddorp, 10 oktober 2001 - SilverStream Software, Inc. (Nasdaq: SSSW) heeft aangekondigd dat het de geïntegreerde servicesomgeving van SilverStream eXtend voor IBM's WebSphere* e-infrastructuursoftware gaat certificeren. De geïntegreerde oplossing stelt klanten in staat Web Services te creëren vanuit nieuwe of bestaande
bedrijfsinformatiesystemen, waaronder CICS*, MQSeries* en DB2*, en deze aan te bieden aan elk systeem en aan elke gebruiker op elke apparatuur, waarbij de mogelijkheden van IBM's toonaangevende WebSphere Applicatieserver nog beter worden benut.

SilverStream levert en ondersteunt specifiek voor WebSphere aangepaste versies van alle gelaagde producten van SilverStream eXtend inclusief de SilverStream eXtend Composer (eXtend Composer), SilverStream eXtend Director (eXtend Director) en SilverStream eXtend Workbench (eXtend Workbench) voor gebruik op de WebSphere Applicatieserver. eXtend Composer en eXtend Director zijn momenteel nog betaversies en zullen naar verwachting in het eerste gedeelte van het vierde kwartaal beschikbaar zijn. De eXtend Workbench is momenteel gratis te downloaden via http://software.silverstream.com. Het pakket van SilverStream eXtend is de eerste uitgebreide, geïntegreerde serviceomgeving voor de ontwikkeling en toepassing van op J2EE gebaseerde, Web Services-georiënteerde applicaties voor toonaangevende J2EE applicatieservers zoals de IBM WebSphere.

"IBM verheugt zich op de samenwerking met zakelijke partners als SilverStream om applicaties te leveren die snel ontwikkeld en toegepast kunnen worden en die ons WebSphere e-businessplatform ondersteunen", aldus Scott Hebner, marketingdirecteur van IBM WebSphere. "De uitbreiding van de visuele designomgevingen van SilverStream en de J2EE deployment-engines voor WebSphere zorgen ervoor dat bedrijven snel een heel scala aan e-businessapplicaties kunnen implementeren en beheren voor optimale prestaties."

eXtend Composer
eXtend Composer promoot de snelle bouw van servicegeoriënteerde applicaties door die functies te integreren en te assembleren die reeds in een hele reeks van bedrijfssystemen aanwezig zijn. Het biedt connectiviteit voor bedrijfsplatformen zoals IBM, CICS, MQSeries/JMS, 3270, 5250, DB2, JDBC, Telnet, HTML en EDI, naast directe integratie met andere pakketten die een XML interface ondersteunen, waaronder SAP en PeopleSoft. Met eXtend Composer kunnen bedrijven Web Services visualiseren, die systemen integreren die op een van de hierboven genoemde platforms draaien, Web Services gebruiken voor WebSphere en die applicaties benaderen vanuit elke WebSphere-applicatie inclusief portals, commerciële sites en particuliere uitwisseling van handelstransacties.

eXtend Director
eXtend Director is een uitgebreide set van WebSphere-compatibele mogelijkheden om Web Services te benutten, en om dynamische content en zakelijke transacties te leveren op een manier die duidelijk is voor klanten, partners en werknemers, en via welke apparatuur dan ook. eXtend Director maakt het eenvoudiger om servicegeoriënteerde applicaties te ontwikkelen door Web Services te leveren op een manier die duidelijk is voor de mensen en systemen die ze nodig hebben.

Om de snelle ontwikkeling van servicegeoriënteerde applicaties op het WebSphere-platform te bevorderen, levert eXtend Workbench een volledig geïntegreerd en hoogproductieve, visuele ontwikkelomgeving met tools en wizards om routine- en steeds terugkerende taken te automatiseren. eXtend Composer en eXtend Director vullen de eXtend Workbench aan door alle benodigde tools en hulpmiddelen te verstrekken voor het vereenvoudigen en versnellen van het ontwerpen, bouwen, gebruiken en implementeren van servicegeoriënteerde applicaties.

"WebSphere is een vooraanstaande J2EE-compatibele applicatieserver en veel klanten van SilverStream willen hun J2EE-applicaties draaien op de WebSphere Applicatieserver", aldus David Litwack, president en CEO van SilverStream Software. "SilverStream was de eerste leverancier die de veelbelovende kwaliteiten van J2EE heeft onderkend door J2EE-compatibele producten te ontwerpen die draaien op toonaangevende J2EE-applicatieservers. Door SilverStream eXtend te certificeren voor WebSphere doen we wat in het verlengde ligt van onze visie op overdraagbare, flexibele technologieën waarmee de klant de ontwikkeling en toepassing van Web Services-georiënteerde applicaties kan versnellen, gebaseerd op toonaangevende industrienormen."
SilverStream is een vooraanstaand lid van IBM PartnerWorld. SilverStream zal de samenwerking met IBM voortzetten om de comptabiliteit van de eXtend- en WebSphere-aanbiedingen te garanderen.

Deel: ' SilverStream Software certificeert Silverstream Extend(tm) '