Ingezonden persbericht

SILVERSTREAM SOFTWARE INTRODUCEERT DE jBROKER(r) PRODUCTLIJN VAN MESSAGING MIDDLEWARE-OPLOSSINGEN

Hoge prestaties, flexibele tools voor Web Services en messaging-middleware voor Enterprise Java Applicaties

Hoofddorp - 2 oktober 2001 - SilverStream Software, Inc. (Nasdaq: SSSW) kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van de jBroker-producten van SilverStream, waaronder jBroker Web 1.0, jBroker ORB 3.1 en jBroker MQ
1.3, complete productlijn van jBroker Web Services en messaging-middleware. De jBroker-producten van SilverStream bieden ontwikkelaars een snelle en eenvoudig te gebruiken middleware-oplossing voor Enterprise Java Applicaties en Web Services gebaseerde applicaties.

Na de overweldigende belangstelling voor de Web Services-engine van SilverStream, jBroker Web (die vorige maand werd geïntroduceerd), is nu voor het eerst de volledige jBroker-productlijn beschikbaar voor ontwikkelaars. De jBroker-producten van SilverStream bieden de messaging-oplossing voor de SilverStream eXtend(tm) Application Server en vormen het hart van de SilverStream eXtend geïntegreerde servicesomgeving. Naast de ontwikkelaarsedities van elk van de jBroker-producten kunnen ISV's en OEM's deze producten ook voor commerciële distributie licentiëren.

"Enterprise Java Applicaties hebben een krachtige middleware-basis nodig om aan de eisen van vandaag te voldoen. De krachtige en op standaarden gebaseerde jBroker-producten van SilverStream bieden deze oplossing", aldus Rohit Garg, vice-president voor Java-technologie van SilverStream Software.

jBroker Web 1.0
jBroker Web 1.0 bestaat uit een hoogwaardige, overdraagbare Web Services-engine en tools die zijn ontworpen voor het bouwen, uitvoeren en aanroepen van Web Services met behulp van Java. jBroker Web biedt een op standaarden gebaseerde runtimeversie van Web Services die weinig ruimte inneemt en een flexibele architectuur heeft. Het is een complete XML Remote Procedure Call (RPC) omgeving voor het bouwen, uitvoeren en aanroepen van Web Services met behulp van Java. jBroker Web is gebaseerd op het programmeringmodel Java Remote Method Invocation (RMI) en roept Web Services aan als elk ander object op afstand, om de ontwikkeling van Web Services te versnellen en te vereenvoudigen. Belangrijke tools van jBroker Web 1.0 zijn:

* De mogelijkheid om een Web Service te genereren van elke Java-klasse, waaronder EJB's;

* De mogelijkheid om een Java-client te genereren voor toegang tot een Web Service vanuit een WSDL-bestand;

* Een hoogwaardige, schaalbare SOAP 1.1 engine;
* De mogelijkheid om J2EE beveiligingsvoorzieningen te gebruiken voor verificatie en toegangscontrole;

* Inzetbaar op standaard J2EE-applicatieservers waaronder SilverStream, IBM's WebSphere, BEA's WebLogic, Oracle 9iAS, Apache Tomcat en andere.
* Standalone server en TCP Tunnel om testen te ondersteunen
jBroker ORB 3.1
jBroker ORB 3.1 bestaat uit Java CORBA ORB-runtime, services en ontwikkelingshulpmiddelen en biedt veel voorzieningen voor het ontwikkelen, inzetten en beheren van grootschalige gedistribueerde Java-applicaties. Belangrijke tools van jBroker ORB 3.1 zijn:
* Volledige CORBA 2.3 flexibiliteit;

* Ondersteunt zowel IDL als Java RMI

* Portable Object Adapter

* Serveractivering en COS Name Service;

* Pluggable Authentication en IIOP/SSL;

* Object Transaction Service Pluggability.

jBroker MQ 1.3
jBroker MQ 1.3 is een Java-implementatie van Java Messaging Service (JMS) gebaseerd op IIOP ondersteund door jBroker ORB. JBroker MQ helpt bij het bouwen van losjes aan elkaar gekoppelde en verspreide applicaties die met elkaar communiceren via berichten die niet gelijktijdig worden verstuurd. Belangrijke tools van jBroker MQ 1.3 zijn:

* Volledige JMS 1.0.2 flexibiliteit;

* Zowel point-to-point (PTP) als publish-and-subscribe (Pub/Sub) messaging-modellen;

* Tijdelijke en blijvende berichten;

* XA support;

* Beveiliging (verificatie en toegangscontrole);
* Uitgebreide beheerconsole en API;

* Flexibel in-process of out of process deployment
Prijsstelling en beschikbaarheid
De SilverStream jBroker messaging-oplossingen kunt u downloaden vanaf http://software.silverstream.com; jBroker Web wordt gratis ter beschikking gesteld, jBroker ORB 3.1 kost $995, en jBroker MQ kost $1.995. Organisaties die geïnteresseerd zijn in het licentiëren van jBroker producten voor commerciële distributie, kunnen voor meer informatie contact opnemen met de wereldwijde verkooporganisatie van SilverStream, tel.: 1-888-823-9700 of 1-978-262-3000, of een e-mail sturen naar sales@silverstream.com.

Deel: ' Silverstream software introduceert jBroker(r) '