Blijvende vraag naar talentvolle tweetalige supportmedewerkers leidt tot opening van derde vestiging in Managua

NASHVILLE, Tennessee--(BUSINESS WIRE)-- 20101122 --

Sitel, een vooraanstaande internationale business process outsourcing (BPO) provider, heeft vandaag bekendgemaakt een nieuw callcenter te openen in Managua, Nicaragua om Engelstalige en Spaanstalige klanten in de Verenigde Staten van dienst te kunnen zijn. De circa 2.000 vierkante meter tellende vestiging biedt plaats aan meer dan 450 nieuwe medewerkers, die het bestaande medewerkersbestand in Nicaragua gaan aanvullen. Hierdoor komt het totale aantal medewerkers in het land op bijna 3.000. De vestiging zal in december 2010 klaar zijn voor ingebruikname en Sitel verwacht dat het callcenter in het eerste kwartaal van 2011 de eerste oproep zal kunnen verwerken.

Sitel startte haar activiteiten in Nicaragua in 2008 om klanten- en technische ondersteuning te bieden aan Fortune 1000-bedrijven die zich bezig houden met draadloze en consumentenelektronica, mediadiensten, bankzaken en andere financiële producten.

“Latijns-Amerika, en Nicaragua in het bijzonder, heeft zich duidelijk gemanifesteerd als hotspot voor callcenters dankzij het unieke vermogen tot het bieden van talentvolle meertalige medewerkers die bekend zijn met de plaatselijke cultuur voor een groot aantal consumentenmarkten in de Verenigde Staten,” aldus Don Berryman, general manager van Noord-, Midden- en Zuid-Amerika bij Sitel. “En dankzij de aanhoudende ondersteuning van organisaties als ProNicaragua, en de bestaande vrij handelszoneregeling, resulteren de voortgezette investeringen van Sitel in dit land en haar volk in een duurzame situatie waarvan zowel ons klantenbestand als onze medewerkers voordeel ondervinden.”

Het eerste callcenter van Sitel in Nicaragua werd in april 2008 geopend in een van de weinige wolkenkrabbers in Managua, de Invercasa. In verband met de groeiende vraag naar capaciteit, voerde Sitel tweemaal een uitbreiding uit en werd uiteindelijk in januari 2009 een tweede vestiging geopend, op het terrein van de voormalige ambassade in het historische oud-Managua.

Over Sitel

Sitel is de toonaangevende callcenter provider voor business process outsourcing (BPO), volgens gegevens van het Black Book of Outsourcing, onderdeel van Datamonitor. De 52.000 partners van Sites bieden klanten voorzegbaar en meetbaar rendement op hun investering door de klantentrouw te vergroten, de verkopen te verhogen en de efficiëntie te vergroten. De outsorcingactiviteiten van Sitel voor klanteninteractie strekken zich uit over meer dan 135 binnenlandse, nearshore en offshore callcenters in 26 landen, verspreid over Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Afrika en Azië/Oceanië. Sitel is een particulier bedrijf, in meerderheid in eigendom van Onex Corporation, een Canadees bedrijf met gespreide belangen. Meer informatie: www.sitel.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Sitel