Six Nations live op Sport1

Amsterdam, 04 februari 2015 - Sport1 zendt ook dit jaar weer het meest prestigieuze rugbytoernooi van het noordelijk halfrond: de Six Nations, rechtstreeks uit. In het Zeslandentoernooi, dat dit jaar van 6 februari tot en 21 maart wordt gehouden, gaan Engeland, Schotland, Ierland, Wales, Frankrijk en Italië onderling uitmaken wie de titel gaat pakken. Vrijdag 6 februari a.s. neemt Wales het in eigen huis op tegen Engeland. In de studio ontvangt presentator John van Vliet staatsecretaris van Veiligheid en Justitie en rugbyliefhebber Fred Teeven en oud-international Yves Kummer. Het commentaar wordt verzorgd door Albert Mantingh en Sean Mallon.

De laatste keer dat beide landen tegen elkaar speelden in de Six Nations in Cardiff won Wales met maar liefst 30-3 van Engeland. Het was de grootste overwinning in de historie van Wales op de Engelsen. Engeland zal die schande ongetwijfeld willen wegpoetsen. Saillant detail is dat beide rugbynaties ook in september tegenover elkaar staan bij het WK Rugby maar dan wel op Twickenham in Londen.

Over Sport1

Sport1 is een digitale 24-uurs sportzender met een breed scala aan live sport. Sport1 biedt vier digitale 24-uurs sportkanalen en twee extra kanalen voor live evenementen aan, waarbij de kijker zelf kan beslissen welke wedstrijd hij volgt. Het aanbod van Sport1 omvat de belangrijke Europese voetbalcompetities, evenals de UEFA Champions League. Daarnaast zijn alle belangrijke golf- en diverse tennistoernooien via Sport1 te volgen en besteedt de zender uitgebreid aandacht aan Formule 1, NBA basketball, rugby en atletiek.

Deel: ' Six Nations live op Sport1 '