Sjeng Sports gaat voor België

Utrecht, 20120710 -- Sjeng Sports, het succesvolle tenniskleding- en sportswearmerk van Sjeng Schalken, maakt zijn entree op de Belgische markt. Sablon Sport is nu aangesteld als exclusief agent van Sjeng Sports voor België en Luxemburg.

Logo Sjeng SportsSjeng Schalken is sinds zijn laatste profwedstrijd in 2007 hard aan de weg aan het timmeren. Met zijn eigen kledinglijn heeft hij een succesvolle nieuwe passie. Sjeng Sports staat voor eigentijdse en comfortabele tenniskleding en accessoires voor mannen, vrouwen en kinderen. Sinds dit jaar is Sjeng Sports exclusief kleding supplier van de KNLTB. Daarnaast is Sjeng Schalken inmiddels ambassadeur van de Unicef Open en sponsor van opkomend Nederlands talent, rolstoeltennissters en verschillende tennis opleidingsinstituten.

Sjeng Sports, het succesvolle tenniskleding- en sportswearmerk van Sjeng Schalken, maakt zijn entree op de Belgische markt.Nu staat hij voor de volgende stap, internationaal doorbreken. Sablon Sport is al vele jaren een vooraanstaand distributeur van bekende sportmerken in België en Luxemburg en daarom de logische partner voor Sjeng Sports. Het bedrijf wordt geleid door Serge Haubourdin, de echtgenoot van de Belgische toptennisster Sabine Appelmans. Haubourdin en Schalken zijn dan ook geen onbekenden voor elkaar.

In de loop der jaren vertegenwoordigde Sablon Sport diverse toonaangevende sportmerken waaronder Carrera, Atomic en Wilson. Momenteel bestaat het merkenpakket van de in Asse bij Brussel gevestigde agenturenfirma uit onder andere Wild Roses, Phenix, Garmont, Trespass en Fischer. Daarnaast heeft Sablon Sport de Europese licentierechten van Donnay tennisrackets. Sjeng Sports verkeert dus bij de Brusselse sportfirma in uitstekend gezelschap.

De overeenkomst tussen de twee sportbedrijven is voorlopig aangegaan voor een periode van 3 jaar. Eind deze maand start Sablon Sport met de presentatie van de voorjaarscollectie 2013 van Sjeng Sports aan haar klanten. Dat gebeurt onder meer vanuit de permanente showroom in de Trade Mart in Brussel (Bilbao 48B-49).

www.sjengsports.nl

www.sablonsport.com