Nederlandse Ski Vereniging

OP WINTERSPORT WEL OF NIET?

Den Haag - Veel leden van de Nederlandse Ski Vereniging vragen zich door de hevige sneeuwval en het lawinegevaar in de wintersportgebieden af, of zij nu wel of niet op de wintersport moeten gaan. Een andere veelgestelde vraag is of de reisverzekering en de annuleringsverzekering in dit soort gevallen eventuele kosten dekken.

De Nederlandse Ski Vereniging raadt de mensen aan om, voordat men op reis gaat, zich goed te laten informeren via teletekst, kranten, nieuws- en weerberichten. Als men met de auto op reis gaat is het zeer verstandig om het ANWB-wegen informatie nummer te bellen (0900 91 09 101 of (00 49-89- 76 76 4100) om te horen of de betreffende wegen niet afgesloten zijn. Daarnaast is het verstandig om contact op te nemen met de plaatselijke VVV voor informatie over de situatie op dit moment. Men moet denken aan vragen als: is er lawinegevaar, zijn de liften open en kan er geskied worden, zijn de wegen goed begaanbaar, etc.

Wanneer op het moment van vertrek naar de vakantiebestemming reeds bekend kan zijn dat het gebied, plaats of toegangswegen niet toegankelijk zijn, dan dekken de reis- en annulerings-verzekering de extra kosten niet. Oponthoud is op dat moment immers geen onverwacht voorval meer.

Annuleringsverzekering

In het algemeen vallen extreme weersomstandigheden in de plaats van bestemming niet onder de voorwaarden van de annuleringsverzekeringen. De annuleringsverzekeringen keren dus over het algemeen niet uit als men in het geheel niet op vakantie gaat. De Nederlandse Ski Vereniging raadt aan om de annuleringsverzekering goed door te nemen en eventueel contact op te nemen met reisbureau, bank of assurantiepersoon waar de annuleringsverzekering is afgesloten.

Reisverzekering

Bij de reisverzekering van de Nederlandse Ski Verzekering met pakket B of D zijn de extra kosten van reis- en verblijf op de heenreis gedekt in geval van onvoorziene vertraagde aankomst van langer dan acht uur op de reisbestemming, door oponthoud in het buitenland als gevolg van lawine, bergstorting, mist, natuurgeweld of abnormale sneeuwval. De reisverzekering van de Nederlandse Ski Verzekering dekt bij alle pakketten de extra kosten van reis- en verblijf in geval van overschrijding van de terugreisdatum door gedwongen oponthoud in het buitenland als gevolg van lawine, bergstorting, mist, natuurgeweld of abnormale sneeuwval.

Deel: ' Ski Vereniging Goed laten informeren over wintersportgebied '