SKYCACHE

Skycache Netwerk In Europa Gaat Van Start

RIPE 32, Amsterdam, Nederland, 25 januari - SkyCache, het eerste overlay netwerk via satelliet voor het Internet, maakte vandaag op de Regional Internet Registry for Europe (RIPE) conferentie de officiële lancering bekend van zijn Release 1.0 'cache turbocharging' en Usenet News diensten in Europa.

~Met dekking in Noord-Amerika en Europa heeft SkyCache de volgende stap gezet in zijn streven om een alomtegenwoordig onderdeel van het Internet te worden,~ zei Doug Humphrey, voorzitter en algemeen directeur ('CEO') van SkyCache.

De tests in Europa begonnen in december. Er waren twaalf providers bij betrokken, waaronder Cesnet (Tsjechië), Euronet (België), Mediaways (Duitsland), Tinet (Zwitserland), en Wirehub (Nederland). Verschillende providers hebben zich in tussentijd aangemeld als klant. De dekking van SkyCache wordt verzorgd via de GE-1E (Sirius II) satelliet van GE Americom.

~Het enthousiasme waarmee SkyCache is ontvangen, bevestigt de geleverde meerwaarde. We hebben ons ertoe verbonden een volledige dienstverlening aan te bieden, die inspeelt op de behoeften van de internationale gemeenschap van providers,~ verklaarde Steve Sweeney, als 'vice president' verantwoordelijk voor 'International Operations' voor SkyCache.

SkyCache Release 1.0 biedt 'cache turbocharging' en een volledige Usenet News dienst via satellietverbinding. Hierdoor kunnen providers en ondernemingen de bestaande bandbreedte beter gebruiken en in vele gevallen de responsietijd van webpagina's aanzienlijk verbeteren.

Over SkyCache

SkyCache legt zich toe op het bouwen en exploiteren van een wereldomspannend overlay netwerk via satelliet voor Internet, om het transport te verbeteren van onder andere World Wide Web inhoud, Usenet News, digitale audio/video, FTP spiegelen ('mirrors') en replicatie van websites. De onderneming heeft haar hoofdzetel in Laurel (Maryland, V.S.) en werd opgericht dor Internetpionier Doug Humphrey. SkyCache is een particuliere vennootschap. Nadere informatie is beschikbaar op https://www.skycache.com.

~SkyCache~ en het SkyCache logo zijn over de hele wereld als handelsmerk geregistreerd en ~SkyCache Compatible~ is een handelsmerk
van SkyCache. Andere handelsmerken, dienstenmerken en handelsnamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

UNS

Contactpersoon: Doug Mohney, marketingdirecteur voor SkyCache, tel.: +1 301 598 0500, toestel 2208, of via E-mail: moo@skycache.com. Website: https://www.skycache.com

26 jan 99 16:21

Deel: ' Skycache Netwerk In Europa Gaat Van Start '