Gemeente Delfzijl

INFORMATIE

18-01-2000

Slotoffensief sponsoractie monument Ede Staal

De start van de sponsoractie voor het monument voor Ede Staal in Delfzijl heeft 30 duizend gulden opgeleverd. Naast bijdragen van particulieren hebben de volgende geldgevers hun medewerking toegezegd: Bagnay Schilders Farmsum, Blijdorp International Merchants Group, Brunner Mond, Deloitte & Touche, Desi Devefa BV, Devro-Teepak Nederland BV, Dow Benelux NV, Drukkerij Van Nieuwenhuizen, Eemsmond Betoncentrale BV, gemeente Delfzijl, Jongsma/Dijkhuis Architectenbureau BNA, Koop Holding BV, Kuipers en Dijk Aannemingsbedrijf BV, Nederlandse Aardolie Maatschappij BV, Niestern Sander BV, Notariskantoor Delfzijl, Lambeck & Drenth Notarissen, Personenvervoer Van Dijk Delfzijl BV, Pieter Albert Koerts Stichting, PMF Machinefabriek Uithuizen BV, Prins Assurantiën, Prins Bernhard Cultuurfonds Groningen, Smit & Tuil, Stevens Engineering Delfzijl, Video Groep '76, Vertis BV, Veendam, Wandscheer BV, Woonstichting Oosterkim Vlagtwedde en Wieringa Juwelier BV.

Het Waterschap Eemszijlvest heeft inmiddels op de dijk bij het Eemshotel de fundering aangebracht waarmee een belangrijke stap in de goede richting is gezet. Het Comité Monument Ede Staal zet nu een slotoffensief in om het streefbedrag van 75 duizend gulden binnen te halen. Het ligt in de bedoeling dat de kunstenaar Chris Verbeek al naar gelang het verdere verloop van de sponsoractie het monument nog voor de zomer plaatst. Zowel bedrijven, instellingen en organisaties als particulieren kunnen hun bijdrage storten op gironummer 839180 ten name van de gemeente Delfzijl onder vermelding van "Gift Monument Ede Staal". Op Internet is informatie beschikbaar onder http://www.delfzijl.nl/gemeente/staal/staal.htm

Nadere inlichtingen over dit bericht verstrekt W.B. van der Steeg, telefoon 0596-639391.

Deel: ' Slotoffensief sponsoractie monument Ede Staal Delfzijl '