SNT HOLDING B.V.

SNT zal uiterlijk 7 maart notering aan de AEX aanvragen

INSCHRIJVING SNT OPENT OP 22 FEBRUARI 2000

Zoetermeer, 21 februari 2000. SNT, marktleider in de Benelux op het gebied van customer care, met als kernactiviteiten de verwerking van inkomend telefoon- en e-mailverkeer, zal uiterlijk 7 maart van dit jaar een notering aanvragen aan de Amsterdamse effectenbeurs. Op dinsdag 22 februari zal hiertoe de inschrijving worden opengesteld voor particuliere en institutionele beleggers. Deze inschrijving zal naar verwachting sluiten op 6 maart 2000 om 15.00 uur. De introductiekoers zal waarschijnlijk worden vastgesteld tussen de 22 euro en de 25 euro. Zowel de prijsrange als de inschrijvingstermijn kunnen nog worden gewijzigd.

Beursintroductie
SNT is het eerste Nederlandse e-mail- en callcenterbedrijf dat de gang naar de Amsterdamse effectenbeurs maakt. Hiermee maakt zij haar voortrekkersrol in de markt waar. SNT wil uitgroeien tot een top tien customer care dienstverlener binnen Europa. De beursgang moet daarvoor het benodigde kapitaal verschaffen. Daarnaast biedt de beursgang SNT de mogelijkheid een aandelen- en optieplan aan haar personeel aan te bieden waardoor het bedrijf gemakkelijker personeel kan behouden en aantrekken.

De groeistrategie van SNT berust op vier pijlers: toepassing van het .catering model., verbreding van het dienstenpakket, investering in Human Resources en verdere internationalisering. SNT heeft als strategie om de komende jaren in de Europese markt te expanderen door overnames in de belangrijkste taalgebieden (Engels, Duits en Spaans). Daarnaast wil SNT haar customer care activiteiten uitbreiden om haar opdrachtgevers te kunnen faciliteren bij hun ontwikkeling op het gebied van E-commerce. Daartoe zal SNT maximaal 850.000 nieuwe aandelen uitgeven.

Op dit moment zijn de aandeelhouders in SNT: KPN Telecom (42%), NeSBIC (Fortis)(25%), Residentie (Achmea) (25%) en PSI (Tobias Walraven oprichter en president directeur) (8%) en het overige management (0,2%). Twee van deze huidige aandeelhouders, NeSBIC en Residentie, zullen maximaal circa 1,7 miljoen aandelen aanbieden. Daarnaast zullen zij maximaal 388.966 additionele aandelen aanbieden ten behoeve van eventuele overtoewijzing ( de .Greenshoe optie.). Na beursgang en uitoefening van de Greenshoe houden NeSBIC en Residentie ieder een pakket van 2,5%. Daarmee zal 39% van de aandelen in SNT vrij verhandelbaar zijn.

Ten tijde van de beursgang zal SNT haar belang in Telecom TeleServices, een joint venture van KPN Telecom (49%) en SNT (51%) uitbreiden tot 100%. Als onderdeel van deze transactie zijn SNT en KPN overeengekomen dat KPN de komende drie jaar voor fl. 250 miljoen aan opdrachten uitbesteedt aan SNT. De overname wordt gefinancierd door uitgifte van nieuwe aandelen SNT aan KPN. KPN zal na de beursgang een belang in SNT hebben van 51%. SNT weet zich daarmee bij de realisering van haar groeistrategie gesteund door de financiële en operationele slagkracht van KPN. Tegelijkertijd biedt de beursintroductie SNT als structuurvennootschap, de zelfstandigheid om zich als autonome customer care dienstverlener te positioneren.

MeesPierson N.V. is lead manager en bookrunner in de beursgang. ING Barings en Kempen & Co. zullen als co-leadmanager in het syndicaat optreden.

Wat doet SNT?
SNT heeft als één van de eerste e-mail- en callcenters in Europa de technische en procesmatige expertise ontwikkeld om op grote schaal inkomend telefoon- en e-mailverkeer af te handelen. Daarnaast verleent SNT technische support door middel van helpdeskfuncties en houdt zij zich bezig met consultancy activiteiten op het gebied van klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. SNT vat haar portfolio van diensten samen onder het begrip customer care. SNT verleent haar diensten aan meer dan 350 Nederlandse en internationale ondernemingen in de sectoren Telecom, Financiële dienstverlening, Consumer Goods, Information Technology, Entertainment, Publieke diensten & Nutsbedrijven en Charitatieve instellingen.

De geconsolideerde omzet van de SNT groep steeg in 1999 met 85% tot fl. 179,0 miljoen. Het bedrijfsresultaat bedroeg fl. 23,0 miljoen, een stijging van 81%, terwijl de nettowinst met 128% steeg tot fl. 15,5 miljoen. In deze nettowinst was een boekwinst van fl. 3,2 miljoen opgenomen van de verkoop van een deelneming. Zonder deze bate steeg de nettowinst met 81%.

Voor de volledige omschrijving van de inschrijvingsprocedure alsmede een omschrijving van SNT, kan het prospectus en het jaarverslag 1999 aangevraagd worden via het gratis telefoonnummer 0800-0768 of via www.SNT.nl of bij MeesPierson N.V.

- Einde bericht -

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nicole Gommers, tijdens kantooruren op telefoon:
079-368 69 00 of fax 079 . 368 51 90. Buiten kantoor uren op 06 . 51 27 20 08. Ook kunt u e-mailen naar ngommers@snt.nl.

21 feb 00 13:26

Deel: ' SNT vraagt notering aan de AEX aan '