Soft franchise formule voor visagisten


ALMERE, 20130117 -- Visagisten laten een groot deel aan werk en inkomsten liggen, doordat zij geen thuisbasis hebben om de particuliere markt aan zich te binden. Andere beroepen in de beautybranche waaronder schoonheidsspecialisten en nagelstylisten zijn wel volop aanwezig met hun salons. Gevolg is dat de consument voor al hun make-up zaken uitwijkt naar winkels waar het vaak ontbreekt aan deskundigheid en aandacht met miskopen als resultaat. De oplossing ligt in een soft franchise formule die visagisten de mogelijkheid biedt om met beperkte middelen een eigen Make-up Salon te starten.

Weinig werk
Martin Graaman, eigenaar van EGO cosmetics, heeft veel contact met visagisten. Een veel gehoorde klacht is een gebrek aan werk en inkomen. “Visagisten werken veelal op locatie maar er zijn weinig professionele opdrachten te verkrijgen voor bijvoorbeeld TV, fotoshoots, modeshows e.d.  Gevolg is dat men uit concurrentie overwegingen voor te lage tarieven gaat werken of zelfs gratis, waardoor ook nog eens de markt verpest wordt”. Een enquête over make-up bracht bij hem de oplossing.

Enquête
Uit een enquête onder 450 consumenten in alle lagen van de bevolking bleek dat 91% niet weet waar ze een visagist kunnen vinden, 73% wil zich graag voor hun persoonlijke make-up laten helpen door een visagist en daar ook voor betalen. Een ander opvallend percentage met 69%  was dat winkels ergernis en miskopen veroorzaken door onvoldoende personeel en te weinig professionaliteit. 

Formule
Martin Graaman vervolgt: “Visagisten hebben behoefte aan commerciële ondersteuning maar willen ook de vrijheid  om zo veel mogelijk als zelfstandig ondernemer te kunnen werken”. Zijn bedrijf ontwikkelde daarop een soft franchise formule voor een Make-up Salon om visagist en consument bij elkaar te brengen. De formule heeft een lage investering, biedt de noodzakelijke trainingen, begeleiding en de mogelijkheid om ook aan huis te kunnen starten. Inrichting van de salon zijn naar eigen inzicht zelf te bepalen evenals tarieven.

Make-up Salon
Iedere salon bepaalt zelf haar aanbod van activiteiten, maar centraal staan altijd persoonlijke aandacht en het customizen van make-up. Activiteiten die men over het algemeen zal tegenkomen zijn adviezen over looks en materialen, thema workshops, wenkbrauwen epileren, aanschaf van make-up en accessoires, bruidsmake-up, speciale feestmake-up, etc. Om volledige aandacht te kunnen geven aan de klant zal op afspraak worden gewerkt.

Website
www.ego-cosmetics.nl
www.makeupsalon.nl


Deel: ' Soft franchise formule voor visagisten '




Lees ook