Software AG introduceert Tamino, de XML information server voor 'electronic business'

Cannes, 2 maart 1999 - Software AG introduceert haar nieuwe product Tamino, een informatieserver voor het elektronisch zakendoen op het Internet. Tamino is de eerste informatieserver die XML-informatie opslaat zonder deze te converteren naar andere datastructuren. Tamino levert XML-informatie met uitzonderlijke prestaties voor transactie georiënteerde toepassingen binnen ondernemingen of op het Web. Tamino kan ook data van bestaande databases in XML-structuren integreren.

Tamino is gebaseerd op een nieuwe architectuur die speciaal voor XML is ontworpen. Het is veel meer dan een nieuwe database. De basistechnologie van Tamino is de X-machine, de eerste informatieopslag-technologie ter wereld die XML-informatie opslaat zonder deze te converteren naar een andere structuur. Tamino's X-Node technologie is een interfacemodule voor toegang tot bestaande databases. Een SQL-interface wordt gebruikt voor toegang tot relationele data, welke in XML documenten gebruikt kan worden. Deze interface ondersteunt ook de "pure" SQL-toepassingen die op dezelfde server draaien als Tamino. Dit betekent dat de gebruiker geen additionele SQL-database nodig heeft.

De beste prestaties voor complexe datastructuren Tamino slaat XML-documenten op in hun oorspronkelijke structuur, wat betekent ze in hun natuurlijke vorm blijven als complexe hiërarchische XML-objecten en niet worden afgebroken in tabellen en kolommen. Als ze opgeslagen of geopend worden vindt er geen conversie van structuren plaats, dit resulteert in een ongekende opslag- en ophaalsnelheden. Bestaande data wordt ook omgezet naar XML

Tamino is een uitgebreide informatieserver die ook als brug fungeert tussen bestaande toepassingsystemen en het Web. Door hoge performance toegang tot data in bestaande databases is het bij uitstek geschikt voor 'electronic business' toepassingen. Zo beschermt Tamino de investeringen die gedaan zijn in bestaande IT-systemen en databases.

Tamino's voordelen

Gebruikers profiteren van de volgende systeemvoordelen:
* Tamino is erg snel, en als 'native' XML-server overtreft het de prestaties van standaard databases die de data eerst moeten converteren.
* Tamino is betaalbaar en ontworpen om de totale beheerkosten te minimaliseren. Eén administrator kan het gehele systeem lokaal of via het Web beheren.
* Tamino is zeer schaalbaar. Het draait op Windows NT, Unix en mainframes, waardoor elke 'electronic business' toepassing, van iedere grootte geïmplementeerd kan worden.
* Tamino ondersteunt flexibele beveiligingsconcepten op verschillende niveaus.
* Tamino is een open systeem. Het is gebaseerd op Web standaarden zoals XML, TCP/IP en HTTP. Het kan zonder specifieke programmering met het Web verbonden worden.
* Tamino is ontworpen met Software AG's bestaande producten in gedachten. Het kan buitengewoon goed geïntegreerd worden met Bolero, EntireX, Adabas en Natural.
* Tamino wordt voor het eerst gedemonstreerd op CeBIT 99 en is verkrijgbaar in het vierde kwartaal van 1999.

XML: een geaccepteerde standaard voor het Web De nieuwe XML (eXtensible Markup Language) standaard heeft in de IT-markt wereldwijd grote ondersteuning gekregen. XML biedt inhoud-gerelateerde structurering van documenten en data die flexibel door elke gebruiker kan worden uitgebreid. XML is eenvoudig te lezen door zowel mensen als computers en is speciaal voor het Internet ontworpen. Dit maakt het uitermate geschikt voor gebruik op het Web en in 'electronic business' oplossingen. XML gaat veel verder dan de bestaande HTML-standaard. De brede acceptatie van XML is ook gereflecteerd in het feit dat veel industrieën hun EDI (electronic data interchange) procedures al naar XML hebben geconverteerd.

Experts en analisten zijn het er over eens dat XML en Java een blijvende invloed zullen hebben op de toekomst van het Web en de gehele IT-wereld. Met XML, kunnen verschillende informatie types zoals tekst, tabellen, video en geluid worden gecombineerd in een XML-object. Door de hiërarchieke en complexe structuur van deze XML-documenten is de relationele database technologie ontoereikend om deze op te slaan

Haveneind 7 b/c/d, Sommelsdijk
Postbus 210, 3240 AE Middelharnis tel: +31 (0)187 470233 fax: +31 (0)187 470230 http://www.dekoningcom.nl

Deel: ' Software AG introduceert XML server voor e-business '